6 Adımda Sigaradan Nasıl Kurtuluruz ?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Sigara ve diğer tütün ürünlerinin insan sağlığı açısından olumsuz etkilerini hemen hemen herkes bilmektedir. Bu olumsuz etkilerin bilincinde olmasak bile; sigara paketlerinin üzerinde bulunan korkunç fotoğraflar ve yazılar, sigara içen kişileri az çok nasıl bir sonun beklediğini bize göstermektedir.

1521016664518.png

Çoğu sigara tiryakisi bunun alışkanlık haline geldiğini, sigara içmekten keyif aldığını, kahvenin ya da alkolün yanına çok güzel yakıştığını düşünmek gibi türlü bahanelerle sigarayı bırakamayacağını düşünmektedir.

Bu yazıyı okuyan ve sigarayı bırakamayacağını düşünen tiryakiler, yıllardır yapmak istediğiniz ancak düşünürken bile başarısızlıktan korktuğunuz bu konuda size yardımcı olmaya çalışacağım. Hayatınızı değiştiren 10 adımlık mini bir seans okuyacaksınız.

Sigara ve diğer tütün ürünlerinin insan sağlığı açısından olumsuz etkilerini hemen hemen herkes bilmektedir. Bu olumsuz etkilerin bilincinde olmasak bile; sigara paketlerinin üzerinde bulunan korkunç fotoğraflar ve yazılar, sigara içen kişileri az çok nasıl bir sonun beklediğini bize göstermektedir.

Çoğu sigara tiryakisi bunun alışkanlık haline geldiğini, sigara içmekten keyif aldığını, kahvenin ya da alkolün yanına çok güzel yakıştığını düşünmek gibi türlü bahanelerle sigarayı bırakamayacağını düşünmektedir.

Bu yazıyı okuyan ve sigarayı bırakamayacağını düşünen tiryakiler, yıllardır yapmak istediğiniz ancak düşünürken bile başarısızlıktan korktuğunuz bu konuda size yardımcı olmaya çalışacağım. Hayatınızı değiştiren 10 adımlık mini bir seans okuyacaksınız.

Sigaraya Bağımlı Olmadığınızı Kabullenin.

Sigara içmek sanılanın aksine bağımlılık değil alışkanlıktır. Nikotin bağımlılığınız ise sigarayı bıraktığınız zamandan 3 gün sonra sizi terk edecektir. Bu yüzden sigaranın bağımlılık yarattığı olgusu tamamen yanlıştır. Peki bu alışkanlık durumlarından birkaçını düşünelim. Mesela sigara içtiğiniz süreyi ele alalım sıcak kahvenizin ya da alkolünüzün birkaç yudumuna eşlik eder. İçtiniz ve söndürdünüz. Düşünün; ne geçti elinize aslında o 3 dakikalık keyifle neler kaybettiniz? Gün içerisinde kısa kısa verdiğini sandığınız keyifler aslında sadece sizden aldıklarıdır.

Maddi sıkıntılarınız için içersiniz ama maddi sıkıntı oluşturan sorunlardan birisidir. Herhangi bir şey için üzülüp içtiniz bomboş bir dumanı çekip bıraktınız ama üzüntünüzün kaynağı hala mevcuttur ve gelecek olan asıl üzücü durumlara da zemin hazırlamaktasınız dır. Kısacası; Stres ve keyif faktörleri de yine süregelen sigara alışkanlığınızdan kaynaklanmaktadır. Sigara yaktınız nikotin krizini atlattınız size keyif verdi ta ki diğer içeceğiniz sigaranın yarattığı nikotin krizinden dolayı strese girene kadar… Sigara içtiniz keyif verdi nikotin aldınız eh o zaman keyiflendiniz gelsin bir keyif sigarası daha... Bu sebepleri iyi düşünerek sadece 3 günde bedeninizi bu durumdan kurtarabilirsiniz.


Sigaranın Hayatınızdaki Önemi

Sigaranın hayatınızdaki önemini bir düşünün. Günlük hayatınızda sigarayı nasıl görmekteniz? Yemeklerden sonra içilmeli, yemekten sonra içilmeli, boşluklarda içilmelidir. Bunlar aklınızdan geçmiştir. Bırakmaya karar verdiyseniz bu konuyu iyice düşünmelisiniz. Size sigaranın ne gibi önemli bir getirisi vardır? Belki genç yaşta kendinizi kabullendirmeniz, arkadaş çevreniz ve bazı hayatınızda önemli gördüğünüz durumları kurtarmak için çok önemliydi. Peki ya şimdi sizin için sigara neden önemlidir? Bırakırsanız kendinizi nelerden mahrum etmiş olursunuz, bunları düşünün.


1) Sigaranın sizin için pozitif ve negatif getirilerini göz önüne alın.

Hiç üşenmeden elinize bir kâğıt ve kalem alın. Kâğıdın ortasından bir çizgi çekin. Bir tarafına sigara içmenin size sağladığı olumlu durumları yazın diğer tarafa da sigaranın size nasıl zarar verdiğini yazın. Sonra sağlamasını yapın buradan da zaten sigaranın sizin hayatınızdaki önemini anlamış olacaksınız.

2) Sigara Bıraktıktan Sonraki Üç Gün
Sigarayı bırakmaya karar verdiniz ama kendinizi boşlukta ve stres altında hissediyorsunuz. Uyku eğilimi, uykusuzluk, stres, her durumda sinirlenme hali, sigara aranmanız vb. gibi bir sürü nikotin bağımlılığınız dan gelen sorunlarla baş etme zamanınız geldi. Sadece üç günlük bir süreci doğru kullanırsanız bundan sonra temiz bir bedene kavuşabilirsiniz. Çünkü nikotini vücudunuzdan atma süreniz sadece üç gün!


3) Azaltarak Değil Birden Bırakın!

Sigarayı azaltarak maalesef bırakamazsınız. Çünkü bahsettiğimiz nikotin bağımlılığı sizi daha fazla sigara içmek için zorlarken aynı zamanda da çok fazla strese sokmaya devam edecektir. Bu da sizin asla sigarayı bırakamama düşüncenize neden olacaktır. Bir sigara yaktınız nikotin aldınız gelecek olan diğer sigaraya kadar vücudunuzdaki nikotin ve geliştirdiği stres o kadar fazla olacaktır. O yüzden birden bırakmalısınız.

4) Sigara İçme Alışkanlığınızı Sağlıklı Atıştırmalıklara Dönüştürün.

Sigarayı bıraktınız ve gün içerisinde ne yapacağınızı bilemediğiniz boşluklarınız oluştu. Eliniz bir şeylere gitmek isteyecektir bunun için kuru yemiş, meyve,sakız leblebi gibi atıştırmalıklarla sigara alışkanlığınızdan dolayı oluşan boşluğu kapatabilirsiniz.
 


Üst