Ahududu Yemenin Sağlık Faydaları Nelerdir?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Böğürtlen benzeri lezzetli bir dokuya sahip, bu güzel kırmızı meyve bir beslenme merkezidir! Ahududuları sadece smoothie'lerinizi ve salatalarınızı süslemek için kullanabileceğinizi düşünüyorsanız, tekrar düşünün. Faydalarla doludurlar ve doğru şekilde tüketilirlerse, son derece yararlı olduklarını kanıtlayabilirler. Antioksidanlar, lif ve vitaminler hakkında konuşun ve ahududuları hepsiyle eş anlamlı olarak bulabilirsiniz.

Ahududu gül klanının bir üyesidir ve çekirdeği oyuktur. Bir ahududu, drupeletsolarak adlandırılan bir demet tohum gibi görünüyor. Ahududu yaprakları bir boğaz ağrısının iyileştirilmesine ve mideyle ilgili sorunların giderilmesine yardımcı olurken, ahududu yaprakları ile yapılan çayların çoğunun doğum hızını arttırdığı bilinmektedir. Burada, bu yazıda, değersiz akla gelen meyve olan ahududu tüketmenin sağlığa faydalarını sıralıyoruz.

187

Ahududunun Sağlık Faydaları Listesi

- Ahududu yemekten ilk ve en etkili kazanç, bu meyvede antioksidan görevi gören ellagik asit içeriği sayesinde hücre zarlarına zarar vermemesi ve vücudun hücre zarlarına zarar vermemesine yardımcı olmaktır. Serbest radikalleri etkisiz hale getirme. Ayrıca, antosiyaninler bu kırmızı meyvenin antioksidan ve antimikrobiyal özelliklerine katkıda bulunur, böylece vücutta gereksiz bakteri üremesi önlenir.

- Ahudududaki ellagik asidin varlığı da vücuttaki birçok kanserin büyümesini durdurur. Fenolik bir bileşik olduğu için, kanserojenlerin DNA ile yapışmasını önler ve bağ dokusunu güçlendirerek, kanser hücrelerinin vücudun her tarafına yayılmasını önler, böylece kanseri önler. Birçok araştırma, dondurularak kurutulmuş ahudududaki ellagik asit içeriğinin, tümör hücrelerinin büyümesinin de önlenmesine yardımcı olduğunu iddia eder.

- Zengin bir antosiyanin kaynağı olan ahududu, kardiyovasküler hastalıklar ve diyabet risklerini azaltmada yardımcı olur. Kan şekeri seviyelerini düşürdüğü bilinmektedir ve vücuttaki düşük glikoz seviyelerini arttıran B vitamini ve mineral içeriği ile birlikte bulunurlar.

- Zengin bir manganez, diyet lifi ve C vitamini kaynağı olan ahududu, vücudun dokularını oksijenle ilgili tüm zararlardan korur. Manganez ve diyet lifi sindirim sürecini yavaşlatmaya yardımcı olur, böylece uzun süre doldurulmuş hissedersiniz ve dolayısıyla daha az yiyin. Bu da manganez ve diyet lifi metabolik hızınızı arttırdığı için kilo vermenize yardımcı olur, böylece çok fazla yağ yakılır. Nihai hedefiniz kilo vermekse, diyetinize ahududu almayı unutmayın.

- Maküler dejenerasyon, yetişkinlerde görme kaybının kilit nedenidir ve bugün aynı durumdan muzdaripseniz, artan yaşla görme kaybını önlemek için ahududu tüketebilirsiniz. Yetişkinlerde görme engelleyici hastalık, ahudududaki görme arttırıcı faktörler tarafından etkin bir şekilde ele alınmaktadır, böylece vizyonunuzu iyileştirmek için sadece havuçlara güvenmek zorunda kalmazsınız.

- Yüzünüzdeki kırışıklardan bıktıysanız, ahududu yaşlılık lekelerinizde ve renk atmalarınızda kurtarıcıdır. Bu meyvede C vitamini içeriği yüksek olduğundan, ahududu bu kırışıklıkları doldurarak yaşlanma ile savaşmanıza ve genç bir cilt elde etmenize yardımcı olur. Dahası, yoğurtla karıştırılmış bir yüz ahududu maskesi oluşturabilir ve paketi yüzünüze 15 - 20 dakika uygulayabilirsiniz. İlk başvurudan itibaren olumlu sonuçları görmekten şaşıracaksınız.

- Ahududu tohumları, insanlara birçok sağlık yararı sağlayan çeşitli cilt ürünlerinde kullanılan E vitamini ve omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir. Dahası, ahududu tohumlarında bulunan yağın güneşi koruma faktörü 30'un oldukça üstüne çıkar ve bu nedenle, ahududu tohumlarının yağ ekstraktını uygulayarak veya aynı ürünler kullanılarak yapılan ürünler cildinizin bronzlaşmasını ve cilt hücresi hasarını önlemede yardımcı olabilir.

Antioksidan özelliği en fazla olan meyvelerden biri olan ahududu, sağlık söz konusu olduğunda hiçbir şekilde ihmal edilemez. Alzheimer hastalığı, kalp hastalığı ve Parkinson hastalığından muzdarip olan birçok hasta, ahududu tüketimi oksidatif stresi onararak genel sağlığı iyileştirdiği için sağlıklarında inanılmaz bir iyileşme yaşadı.

Bunları çiğ olarak tüketin, günlük mısır gevreğinize bir katkı maddesi olarak veya en sevdiğiniz yüzlü şekere bir katkı olarak, bu tatlı kırmızı meyvenin içerisindeki faydaları mutlaka deneyimleyeceksiniz.
 


Üst