Altı Adımda Deliksiz Uyku

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Günümüzde insanların en önemli kişisel sorunlarından biriside uyku bozukluğu problemidir. Uykuya dalamamak, sabah uyanınca uykuyu alamamış olmak gibi çeşitli sorunlar mevcuttur. Gün içinde zinde olmak, yaşamın karmaşasına göğüs gererek günü güçlü bir şekilde tamamlamak için uyku, en az besin tüketimi kadar önemlidir. Yapmanız gereken şeyleri bilirseniz sizde altı adımda deliksiz uyku uyuyarak gününüzü güçlü bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

Altı Adımda Deliksiz Uyku.jpg

1. Bir Uyku Rutini Oluşturun

Rahat ve kaliteli bir uyku uyuyabilmenin en temel maddesi bir uyku rutini oluşturmaktan geçer. Belki size klasik bir yöntemmiş gibi gelecek fakat; erken uyuyup, erken uyanmayı alışkanlık haline getirmelisiniz. Sabahları güne erkenden başlarsanız, günü tamamladıktan sonra uyumakta zorlanmazsınız. Ve böylece bir uyku düzeni sağlamış olursunuz.



2. Uykudan Önce Sıcak Bir Duş Alın

Rahat bir uyku uyuyabilmenin şartlarından biriside uykudan önce sıcak bir duş almaktır. Alacağınız sıcak bir duş, günün bütün yorgunluğunu almaya yetecektir. Artık yatağınıza girdiğinizde bir tüy kadar hafif ve huzur içinde olacaksınız.



3. Yatak Odanız Karanlık Olsun

Uyuyabilmeniz için herşeyden önce bulunduğunuz ortamın karanlık olması gerekmektedir. Işıklı bir ortam, beyninize henüz uyku vaktinin gelmediğini söyleyerek uykuya konsantre olmanızı engelleyecektir. Bu nedenle uyumadan önce bulunduğunuz ortamda yer alan bütün ışıkları kapattığınızdan emin olun. Unutmayın ki, ışıkların yoğun olduğu bir ortamda uykuya dalabilmenin tek yolu; çok ama çok yorgun olmaktır.



4. Elektronik Cihazları Yatağınızdan Uzak Tutun

Uykuya dalmadan önce telefon başta olmak üzere tablet, televizyon gibi elektronik cihazları kapatın. Aksi halde sürekli telefon gibi elektronik cihazlar ile uğraşmak zorunda kalarak saatlerce yatakta uyumadan öylece durmuş olabilirsiniz.



5. Yatak Odanıza Güzel Kokular Yerleştirin

Yapılan bilimsel araştırmalar gösteriyor ki; yatak çarşafına ve nevresimlere bir miktar dökülen lavanta yağı, uykuya dalmayı kolaylaştırıyor. Miami Üniversitesi Tıp Fakültesinde yapılan araştırmalar ; lavanta kokusunun kalp basıncını azaltarak rahatlayıp, gevşeyip, uykuya dalmayı kolaylaştırıyor.

6. Yatmadan Önce Bir Miktar Karbonhidrat Tüketin

Karbonhidrat bakımından zengin besinleri yatmadan önce az bir miktar tüketmek, araştırmalara göre, iyi bir gece uykusu sağlıyor. Sizde bu bilgiler ışığında yatmadan ortalama iki saat önce karbonhidrat içeren besinlerden az bir miktar tüketmeyi deneyebilirsiniz.
 


Üst