B12 Vitamini Nedir? B12 Vitamini Faydaları Nelerdir?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

B12 Vitamini veya kobalamin suda çözünür bir vitamindir. Sağlıklı cilt ve tırnakların teşviki, sinir sistemi bozukluklarının önlenmesi ve DNA sentezi ve benzeri B12 vitamininin başlıca faydalarıdır.

B34 Vitamini, 1934'te ölümcül zararlı anemiyi tedavi etmek için tedavi seçenekleri ararken yanlışlıkla keşfedildi. 1948'de izole edildi.

B Vitamini, B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niasin), B6 (piridoksin), B9 (folik asit) ve B12 (kobalamin) gibi çeşitli alt tiplere ayrılan kompleks bir vitamindir (B kompleksi olarak bilinir). ).

B kompleks vitaminlerinin temel işlevi enerji üretimidir. B12 Vitamini genellikle diğer B kompleks vitaminleri ile birlikte kullanılır. Sinir sisteminin düzgün çalışması için önemli bir rol oynar.

B12 Vitamini Faydaları Nelerdir?

Enerji üretimi

Daha önce de belirtildiği gibi, B12 vitamini öncelikle enerji üretmek için kullanılır. Karbonhidratları glikoza dönüştürerek enerji üretimine yardımcı olur. Bağışıklığın arttırılması ve ayrıca bir kişinin genel dayanıklılığının arttırılması esastır. Doğru B12 vitamini dozları kronik yorgunluk, uyuşukluk ve halsizlik tedavisinde yardımcı olur.

Sinir Sistemine Etkisi

Sinir liflerini izole etmek için kullanılan miyelin kılıfının korunmasına yardımcı olur. B12 vitamini sinir sisteminin düzgün çalışması için gereklidir. Vitamin eksikliği sinir sistemi rahatsızlıklarına yol açabilir.

Zararlı Anemiyi Önler

Zararlı anemi, bağırsakların B12 vitaminini uygun bir şekilde ememediğinde ortaya çıkan bir hastalıktır. Bu vitamin vücut tarafından kırmızı kan hücreleri yapmak için gereklidir. Eksikliği kırmızı kan hücrelerini azaltır ve zararlı anemiye yol açar. B12 vitamininin doğru şekilde alınması zararlı anemiyi tedavi edebilir ve önleyebilir.

Kardiyovasküler Hastalık Riskini Azaltır

Vücuttaki yüksek homosistein seviyeleri kan damarlarının iç kısmına zarar vererek kan pıhtılarının oluşmasına neden olur. Bu koroner arter hastalığına yol açabilir. Yüksek homosistein seviyesi kalp hastalıklarının sebeplerinden biridir.

B12 vitamininin bu seviyelerin düşürülmesinde ve dolaylı olarak kalp hastalıklarının önlenmesinde yardımcı olduğuna inanılmaktadır. Bununla birlikte, talebi desteklemek için yeterli veri mevcut değildir.

Sağlıklı Cilt Bakımında Yardımcı Olur

Bu vitamin vücuttaki çeşitli hücrelerin oluşumu, bakımı ve onarımında önemli bir rol oynar. Bu nedenle, sağlıklı cilt ve tırnakların geliştirilmesine yardımcı olur. B12 vitamininin doğru şekilde alınması egzama, sedef hastalığı ve diğer cilt hastalıklarının tedavisinde yardımcı olabilir.

DNA sentezi

B12 vitamininin en önemli fonksiyonlarından biri DNA sentezidir. DNA'nın düzenlenmesini etkiler. DNA yapımı için gerekli olan esansiyel metil gruplarını sağlar.

Bazı Kanser Türlerini Önler

B12 vitamini eksikliğinin meme, rahim ağzı ve akciğer kanseri gibi bazı kanser türlerine yol açabileceğine inanılmaktadır. İkisi arasındaki kesin ilişki henüz belirlenmedi. Bununla birlikte, araştırmalar düşük bir B12 vitamini seviyesinin belirli kanser türlerine neden olan faktörlerden biri olabileceğini göstermiştir.

Zihinsel Sağlık İyileştirmede Yardımcı

B12 vitamini eksikliği, zayıf zihinsel sağlık, depresyon ve hafıza kaybı ile bağlantılıdır. Bu vitaminin hafıza kaybı ve Alzheimer hastalığının tedavisinde yardımcı olduğu bulundu. Özellikle yaşlılarda ruh sağlığını iyileştirdiği bulunmuştur.

B12 Vitamini Kaynakları Nelerdir?

Vitamin, sığır eti karaciğer, somon, yumurta, tavuk, balık, kuzu böbreği, istiridye, ton balığı gibi hemen hemen tüm hayvan kaynaklı gıda kaynaklarında bulunur.

Diğer kaynaklar süt, yoğurt ve peynirdir. Güçlendirilmiş soya sütü, güçlendirilmiş bira mayası ve bazı deniz sebzeleri vegan seçeneklerdir.

Yetişkinler için günlük B12 vitamini dozu günde 2.4 mikrogram olup, yukarıda belirtilen yiyeceklerin herhangi birinin diyetle düzenli olarak dahil edilmesi kolay bir şekilde gerçekleştirilebilir. B12 vitamini gereksinimi bilmek için doktorunuza danışabilirsiniz. İkincisi, düzenli olarak herhangi bir vitamin takviyesi tüketmeden önce doktora danışmanız önerilir.

B12 Vitamini Eksikliği Nedir?

B12 vitamininin beslenme eksikliği nadirdir, ancak megaloblastik anemi, zararlı anemi, uyku problemleri, ruh hali değişiklikleri, duygusal bozukluklar, zayıflık, uyuşukluk, baş dönmesi, iştahsızlık, kilo kaybı, sindirim sorunları, vb. Gibi çeşitli eksiklik bozukluklarına yol açabilir.

Ciddi bir eksiklik de zihinsel bozukluklara ve hafıza kaybına neden olabilir. Bu nedenle, eksiklik hastalıklarını önlemek için diyetinize düzenli olarak B12 vitaminini dahil etmek önemlidir.

B12 vitamininin insan vücudundaki hemen hemen tüm önemli işlemlerde yer aldığı gözlendiğinden, sağlıklı seviyelerini koruduğunuzdan emin olmanız gerekir. Düzenli olarak uygun bir diyet yapmak eksiklik hastalıklarını önlemede yardımcı olabilir. Kendine iyi bak!

Uyarı: Yazma sadece bilgi vermek içindir. Bir doktor tavsiyesinin yerini hiçbir şekilde almaz.
 


Üst