Bazı cilt dostu gıdalar nelerdir?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Cilt bakım ürünlerinin bolluğu piyasadadır, ancak sağlıklı bir cildin sırrı bir kişinin diyetinde bulunabilir.

Cilde yarar sağlayan birçok yiyecek içerir:

  • Omega-3 yağ asitleri
  • Omega-6 yağ asitleri
  • E vitamini
  • Antioksidanlar
Araştırma, bazı gıdalardaki bu ve diğer besinlerin ve bileşiklerin cilde fayda sağlayabileceğini düşündürmektedir. Ayrıca, cildin geri kalanı için olduğu gibi cildin sağlığı için de nemlendirme önemlidir.

Dış ürünler akne gibi rahatsızlıkların tedavi edilmesine yardımcı olurken , diyet cildi beslemede ve sağlığını korumada doğrudan rol oynayabilir.


Bazı cilt dostu gıdalar nelerdir.jpg

1. yağlı balık

Omega-3 yağ asitleri açısından zengin besinler cilde fayda sağlayabilir.

Cilt sorunları olan bazı insanlar yağlı yiyeceklerden uzak durmaktadır. Ancak, tüm yağların aynı olmadığını belirtmek önemlidir.

Ringa, sardalye ve somon gibi soğuk su yağlı balıklar, bol miktarda omega-3 yağ asitleri oldukları için cilde fayda sağlayabilirler.

2016 tarihli bir araştırmanın yazarları, omega-3 yağ asitlerinin, özellikle de en yüksek riskleri olan kişilerde melanom dışı cilt kanseri riskini azaltmaya yardımcı olduğunu " hatırı sayılır kanıt" bulmuşlardır.

Araştırmacılar asitlerin ultraviyole (UV) radyasyonundan ve inflamasyon belirteçlerinden ve ciltte immün baskılamadan kaynaklanan hasarları azalttığını buldular . Bu nedenle, omega-3 asitleri yüksek bir diyet, enflamatuar semptomları azaltmaya ve cildin güneşten gelen UV ışınlarına karşı daha az reaktif olmasına yardımcı olabilir.

Yağlı balıklar da E vitamini, çok önemli bir antioksidandır. E vitamini cildi iltihap ve zararlı serbest radikallerden korur.

2. Cevizler

Somunlar, yağlı balıklar ile aynı faydaları sağlayabilir ve bu da özellikle et yemeyen vejeteryanlar ve etin yanı sıra diyete büyük bir katkı sağlar.

2012 yılında yayınlanan bir incelemeye göre cevizler hem omega-3 hem de omega-6 doymamış yağ asitlerinin en zengin kaynakları arasındadır.

Yazarlar aynı zamanda nüfusun yüzde 95-99'unun daha iyi omega-3 yağ asitleri tüketmek için gerekli olandan daha iyi olduğunu tahmin ediyor.

Bu iki yağ asidi arasındaki dengeyi sağlamak esastır. Tipik bir Batı diyeti, inflamasyona neden olabilen ve egzama veya sedef hastalığı gibi enflamatuar cilt hastalıklarını kötüleştiren aşırı miktarda omega-6 yağları içerir.

3. Badem

Bademler doymamış yağ asitleri bakımından zengindir ve özellikle iyi bir E vitamini kaynağıdır.

Birçok tohum, sağlıklı cildin desteklenmesine yardımcı olabilecek zengin antioksidan ve doymamış yağ asitleri kaynağıdır.

4. Ayçiçeği tohumu

Fındık gibi, ayçiçeği tohumu koruyucu yağlı yağlar açısından zengindir.

Ayçiçeği tohumu da önemli miktarda çinko ve E vitamini içerir. Her ikisi de cilt hücrelerini korumaya yardımcı olabilir.

5. Keten tohumu

Keten tohumu alfa-linolenik asit (ALA) olarak adlandırılan bir omega-3 yağ asidinden zengindir.

Taze keten tohumu bir smoothie veya bir salata üzerine öğütmek, diyete daha fazla omega-3 yağları eklemek ve cildin sağlıklı görünmesini sağlamak için basit bir yol olabilir.

2011 yılında yapılan bir araştırmanın yazarları, 12 hafta boyunca keten tohumu yağı takviyesi alan hassas ciltli kadın katılımcıların yaşadıklarını bulmuştur:

  • Azaltılmış cilt hassasiyeti
  • Azaltılmış pürüzlülük
  • Azaltılmış ölçekleme
  • Artan hidrasyon
  • Pürüzsüz cilt
6. Soya

Soya fasulyesinden yapılan Tofu, cildin elastikiyetini artırmaya yardımcı olabilir.

Soya fasulyesi, özellikle dişiler için, cildin korunmasında önemli bir rol oynayabilen izoflavonlar olarak adlandırılan bileşikler içerir.

2017'den yapılan bir derlemenin yazarları, soyada bulunan belirli izoflavonlardan daha fazla tüketen orta yaşlı kadın katılımcıların daha az ince kırışıklık ve daha fazla cilt elastikiyeti olduğunu gösteren bulgulara işaret etmektedir.

Yazarlar, bu izoflavonların, azalmış estrojen düzeylerinin cildin elastikiyetinin azalmasına neden olduğu, menopoz sırasında daha önemli bir etkiye sahip olabileceği sonucuna varmışlardır.

7. Avokado

Avokadolar, cildin sağlığını destekleyen sağlıklı yağlar ve E vitamini açısından zengindir.

Avokadodaki yağlar, insanların vücutlarını üretemediği için tüketmesi gereken temel yağlardır.

2013 tarihli bir gözden geçirmenin yazarları, avokadoların aynı zamanda cildin hem UV hem de görünür radyasyon hasarından korunmasına yardımcı olan lutein ve zeaksantin gibi bileşikler içerdiğini belirtmiştir.

8. Zeytinyağı

Yemeklik yağlar arasında, zeytinyağı cilt için en sağlıklı seçim olabilir.

2012 tarihli bir çalışmanın sonuçları, zeytinyağından zengin bir diyetin yüzdeki cilt üzerinde fotografasyonun etkilerini azalttığı daha geniş kapsamlı bir sonucu desteklemektedir.

Araştırmacılar, bu etkiyi, yağdaki tekli doymamış yağ asitleri ve ayrıca skualen gibi diğer bileşiklerin, kuruluklara ve serbest radikallerin zarar görmesine karşı koruyabileceğini öne sürdüğü diğer bileşiklere atfediyorlar.

9. Yeşil çay

Yeşil çay, sağlıklı, enerji verici bir içecek sağlar ve cilde faydası olabilecek bazı bileşikler içerir.

2011 yılındaki bir araştırmanın yazarlarına göre, yeşil çay özellikle cildin kan akışını arttıran kateşinler (en fazla antioksidan özelliğe sahip olan bileşik) olarak adlandırılan antioksidanlar açısından zengindir. Artan kan akışı, cilt hücrelerinin sağlığını korumaya yardımcı olan taze oksijen ve besin maddelerini düzenli olarak almasını sağlar.

Araştırmacılar, 12 hafta boyunca düzenli olarak yeşil çay içen katılımcıların, aşağıdakileri içeren cilt sağlığını iyileştirdiğini bulmuşlardır:

  • Daha iyi esneklik
  • Daha az sertlik
  • Azaltılmış ölçekleme
  • Geliştirilmiş cilt yoğunluğu
  • Ciltte daha sağlıklı bir miktarda su
Yeşil çaydaki antioksidanlar ayrıca cildi zararlı UV radyasyonundan koruyabilir.

10. Bitter çikolata

Yüksek kakao içeriğine sahip yüksek kaliteli çikolata da cildin korunmasına yardımcı olabilir.

2014 tarihli bir derlemenin yazarları, kakaonun antioksidanlar ve deri üzerinde anti-inflamatuar etkisi olan mineraller açısından zengin olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, akne ve sedef hastalığı dahil olmak üzere cilt sorunlarının önlenmesi ve tedavisinde çikolata kullanımını araştırdılar.

11. Su

Hidratlı kalmak, cilt hücrelerinin toksinleri salmasına yardımcı olabilir.

Su vücuttaki her sistemin işleyişini destekler ve cilde birçok açıdan fayda sağlar.

Örneğin, nemlendirilmiş kalmak, çevresel faktörlerin neden olduğu dahil olmak üzere cilt hücrelerini hasara karşı korur. Ayrıca, nemlendirme cilt hücrelerinin besin maddelerini emmesini ve toksinleri serbest bırakmasını kolaylaştırır.

Daha fazla su içmek cildin sağlığını desteklemenin en kolay yolu olabilir.

12. Karoten ve beta-karoten

Karotenoidler (yağda çözünen bileşiklerin) olarak adlandırılan antioksidanlar, cildi serbest radikallerin neden olduğu hasara ve güneşe aşırı maruz kalmaya karşı korumak gibi birçok sağlık yararına sahiptir.

Canlı yeşil, sarı, turuncu veya kırmızı meyveler ve sebzeler genellikle bu koruyucu antioksidanların zengin kaynaklarıdır.

Aşağıdakilerden daha fazla yemek, diyetteki yağda çözünen bileşiklerin sayısını arttırmaya yardımcı olabilir:

  • Mango
  • Papaya
  • Havuçlar
  • Yer elması
  • Tatlı patatesler
  • Biber
  • Ispanak
  • Süs lahanası
Kaçınılması gerekenler

Aşağıdaki diyet ve yaşam tarzı faktörleri cilde zarar verebilir:

  • Çok fazla kafein: Kafein bir uyarıcı ve idrar söktürücüdür. Düzenli olarak büyük miktarda kafein tüketmek, sağlıksız bir miktardaki suyu vücuttan çıkarabilir ve cildi kurutabilir.
  • Sert kimyasallar: Alevlenmeyi yatıştırmak veya güneş yanığını tedavi etmek için, bir kişi sert kimyasallar, katkı maddeleri veya parfüm içeren topikal ürünler uygulayabilir. Bunlar birçok cilt rahatsızlığını şiddetlendirebilir ve hassas deriye sahip insanlar için özellikle tehlikeli olabilir.
  • İşlenmiş veya rafine edilmiş gıdalar: Yüksek miktarda rafine şeker ve karbonhidrat içeren gıdalar cildin yaşlanma sürecini hızlandırabilir. Cildini korumak isteyen insanlar bu gıdalardan kaçınmak isteyebilirler.
 


Üst