Bel Ağrısı Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Günümüzde en yaygın şikayet bel ağrılarıdır.Bel ağrıları genellikle ağır kaldırmak , duruş bozukluğu , aşırı kilo veya maskular problemler (kas kasılmaları veya kas zayıflığı) nedeniyle ortaya çıkar. Genellikle 1 haftadan sonra kendiliğinden geçer ama bir süre sonra tekrar başlar .Ağrılar kronik hale gelmeden dindirmek mümkün. Her yerde yapabileceğiniz çok basit ama iyileştirici 7 egzersiz ile. Ayrıca bu egzersizler yetişkinlerde görülen postür bozuklukları (kifosis) ve dengesiz yürüyüşü de giderir. Tek yapmanız gerek düzenli olarak bu hareketleri günde 2 defa yapmak.

bel-agrisi.jpeg

1.Dörtlü sallanma hareketi

Vücud ağırlığı 4 noktaya eşit bölünür ve fiziksel aktivite için bedendeki kasları ve eklemleri hazırlar.Başlangıç hareketimizdir vücudu ısındırır.Sırtın düz , ellerin ve bacakların 90 derece olduğundan emin olunmalıdır. (20 defa)

2.Clams(midye) hareketi

Gluteus medius gibi kalça abdüktörlerini güçlendirir. Bel ağrısı ve kalça yaralanmalarının rehabilitasyonu için yaygın olarak kullanılır.Yürürken dengeyi arttırır. (25)

3.Duvara karşı elleri kaydırma

Hareketimiz sırt kaslarını güçlendirir. Duruş bozukluklarını giderir (özellikle kafanın öne eğilmesi ). Eller duvara 90 derece yapıştırılır daha sonra yavaşça yukarı doğru kaydırılır.(25)

4.Wall squad(duvara çömelme)

Kalça ve bacak kasları için bu hareket yapılır. Ayrıca sırt kaslarınıda güçlendirir bu sayede sırt ağrılarınada iyi gelir.Sırtınızı duvara ve ayaklarınız düz yere oturacak şekilde 30 saniye beklemelisiniz.

5.Plank
Herhangi bir alet kullanmayı gerektirmeden yapılması bakımından en kolay ve popüler olanlardan biridir. Plank egzersizleri tüm karın kaslarını çalıştırır. Karın kasları ile birlikte boyun, bel, sırt, göğüs ve ön/arka bacak kaslarını güçlendirir; duruş bozukluklarının düzeltilmesine yardımcı olur. Omzun geride, göğüslerin yukarıda olmasını sağlar.

6.Havlu ile hamstring germe

Hamstring kas grubunu germe iyi duruş sağlamanıza yardımcı olur ayrıca sırt ağrılarının giderilmesinde oldukça etkilidir.

7.Prone press up

Bu hareketimiz özellikle bel fıtığına ve sırttaki disk probleminden kaynaklanan ağrılara iyi gelir.
 

maxiimuss

New member

arkadaşlar uzun süredir belim ağrıyordu ben de geçtiğimiz gün gittim doktora bana bel fıtığı başlangıcı var dedi. Moralim bozuldu açıkçası biraz internetten ameliyatsız çözümlere bakarken kinezi terapi yöntemini gördüm. Bu yöntemi bilen eden ya da uygulayan varsa bilgilerini aktarbilir mi lütfen. Firmanın sitesini aşağıya bırakıyorum girip bir inceleyin.
 

Moderatör tarafında düzenlendi:

Üst