C Vitamini Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Meyve ve sebzeleri diyetinizden çıkarmak C vitamini eksikliğine yol açabilir. Nadir olmasına rağmen, bu eksiklikler ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir.

İnsanların kafasında vitaminlerin insan vücudu için önemi konusunda pek fazla şüphe yoktur. Herhangi bir türdeki vitamin eksikliği vücuda zararlıdır, çünkü o belirli bir vitaminin varlığına bağlı olan tüm metabolik reaksiyonlar gerçekleşemez. Bu ideal vücut fonksiyonelliğini bozar ve kişinin hastalanmasına neden olur.

176

Birçok insan C vitamininin avantajlarından haberdar olduğundan ve aynı zamanda C vitamini eksikliği nedeniyle meydana gelen bozukluklardan haberdar olduğu için, C vitamini eksikliği vakaları nispeten daha azdır. Ayrıca, C vitamini ortak kaynakları, bir kişinin düzenli diyetinin bir parçası olmaktan çok daha fazladır ve bu nedenle çoğu insan bu sorunla karşı karşıya kalmaz. Bununla birlikte, ateş, yanık, iltihaplanma, ishal, hipertiroidizm, anemi, soğuk veya sıcak stresi ve protein eksikliği varsa, vücudunuzun daha fazla C vitamini gerektirdiğini bilmek önemlidir.

C Vitaminin Önemi ve İşlevleri

Askorbik asit olarak da bilinen C Vitamini, sağladığımız çeşitli faydalar için diyetimizde doğru miktarda bulunması gereken önemli besinlerden biridir. Bazı diğer memelilerin aksine, insanlar vücutlarında C vitamini üretemezler. İnsan vücudu da saklayamaz. Bu yüzden her gün onu tüketmemiz gerekiyor. C vitamininin önemli sağlık faydaları aşağıda belirtilmiştir;

- Yaraların çabuk iyileşmesi için gereklidir. Yanma yaralanmalarında bile iyileşme sürecini hızlandırır.

- Vücuda tüketilen gıdalardan demir emiliminde yardımcı olur. C vitamini eksikliği demir eksikliği anemisine neden olabilir.

- Antioksidan olarak çalışır ve bağışıklık sistemini güçlendirir. C vitamini harika bir bağışıklık sistemi güçlendiricidir.

- Kalp ve damar hastalıkları, doğum öncesi sağlık sorunları, kanser, inme, göz hastalıkları ve hatta cildin erken kırışması riskini azaltır.

- C vitamini, vücudun birçok bölümünün gelişiminde ve fonksiyonunda önemli bir rol oynar. Çeşitli dokuların onarımı için gerekli olan kolajen üretimi için esastır. Kolajen cilt, kemikler, kan damarları, tendonlar, bağlar, cilt vb. Gibi vücut dokularının sağlığının korunmasına yardımcı olur.

C Vitamini Kaynakları

Gerekli miktarda C vitamini düzenli diyetin kendisinden elde edilebilir. Yeşil yapraklı sebzeler taze meyvelerle birlikte mükemmel bir C vitamini kaynağıdır. Balık, çimlenme bakliyat ve diğer kök sebzeler de iyi bir C vitamini kaynağıdır. Bu vitamin açısından zengindir. Limon ve portakal gibi turunçgiller, kivi, tatlı patates, domates, lahana, yeşilbiber ve brokoli gibi sebzeler de C vitamini ile doludur.

Yetişkinlerde ve Çocuklarda Eksiklik Belirtileri

- C vitamini Eksikliği olumsuz çeşitli bedensel sistemlerin işleyişini etkileyebilir. Yetersiz beslenmiş yetişkinlerin C vitamini eksikliğinden muzdarip olmaları olasıdır.

- Bu vitaminin eksikliği israrsız denilen tehlikeli bir hastalığa neden olabilir. Diş etlerinde şişlik, eklemlerde ağrı, çok kolay morarma ve / veya kanama, yorgunluk, ciltte küçük kırmızı-mavi lekelerin ortaya çıkması, fiziksel aktiviteden sonra nefes darlığı ve saç dökülmesi yaygın belirtileridir.

Eğer tedavi edilmezse, kansızlığa, sarılığa ve vücutta sıvı birikmesine (ödem) neden olabilir. Yaygın ispirto belirtileri, zayıflamış kan damarlarını ve vücuttan kollajen kaybını gösterir. Bununla birlikte, kirlilik, bir insanın 2 ila 3 ay gibi oldukça uzun bir süre boyunca C vitamini eksikliği varsa ortaya çıkar. Erken belirtilerin hastalığın göstergesi olmadığı doğrudur, ancak hastalığın önlenmesi (ve iyileştirilmesi) için C vitamini içeriği yüksek olan gıda maddeleri her zaman tüketilebilir.

- Diş etlerinin şişmesi / yumuşaması, anemi, ciltte kırmızı-mavi lekeler, zayıflamış kılcal damarlar ve vücuttaki kollajen seviyelerinin azalması gibi semptomlar gösterebilir. Belirtileri iskemsiz hastalarda görülenlerden daha az şiddetli olabilir.
A Bir insanda hafif bir C vitamini eksikliği varsa, yorgunluk, kaslarda ağrı, kızarıklık, iştahsızlık ve enfeksiyona karşı savunmasızlığın arttığı fark edilebilir.

- Diyette C vitamini eksikliği nedeniyle vb eklemlerde kanama için bölme saç, kuru cilt, burun kanaması, yaraların kötü iyileşmesi, kilo kaybı, diş kaybı, diş etlerinde kanama, şiddetli eklem ağrısına yol açabilir.

- C vitamini bir kişinin vücudunda eksik olduğunda, ayrıca tiroid ile ilgili sorunlara ve erken yaşlanmaya yol açabilir.

- Bağışıklık sistemi zayıflar ve sonuç olarak çeşitli toksik maddeler daha tehlikeli hale gelir.

- Çocuklarda eksiklik belirtileri, kemik büyümelerinin bozulabileceği gerçeğinin yanı sıra, aşağı yukarı benzerdir. Bu sorun bebekler ve büyüyen çocuklar arasında daha yaygındır.

Eğer tedavi edilmezse, C vitamini eksikliği beyin içinde ve ayrıca kalbin çevresinde kanamaya neden olabilir ve sonunda kişinin ölümüne yol açabilir.

Teşhis ve tedavisi

C vitamini eksikliği belirtileri inceledikten sonra teşhis edilebilir. Kan testleri kemik röntgeni ile birlikte, özellikle bebekler ve çocuklar için kemik büyümesinin bozulmasını göstermesi muhtemel olduğu için yaygın bir tanı aracıdır. Tedavi oldukça düzdür ve burada hastanın C vitamini bakımından zengin gıda maddeleri tüketmesi önerilir.

Bunlar çoğunlukla günlük olarak daha fazla meyve ve sebze tüketmeyi içerir. Teşhisin kesinleşmesi durumunda hastanın hızlı iyileşme için bazı C vitamini takviyelerini tüketmesi gerekebilir. Çoğu isabetli belirtilerin ortadan kaybolması genellikle birkaç hafta sürer. C vitamini eksikliği olan diğer hastaların da C vitamini takviyesi almaları önerilebilir. Hastalar doktorun talimatlarını dini olarak izlemelidir, çünkü vücuttaki C vitamini fazlası sağlık sorunlarına da neden olabilir.

Düzenli olarak C vitamini bakımından zengin gıdaların alınması birçok felaketi önleyebilir. Yani, bu tür yiyecekleri düzenli diyetinize dahil edin. Mümkün olduğu kadar meyve ve sebze tüketin.

Uyarı: Bu makalede verilen bilgiler yalnızca okuyucuyu eğitmek içindir. Bir tıp uzmanının tavsiyesi yerine geçecek şekilde tasarlanmamıştır.
 


Üst