En İyi Yağ Yakıcı Besinler

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Bazı yiyecekleri yemeği azalttınız fakat kilo veremediniz. Yağ yakmak ve kilo vermek için her gün tüketebilceginiz çok çeşitli besinler vardır. İşte sizlere, tüketerek kilo vereceğiniz ve yağ yakabileceğiniz 6 adet mükemmel besin.


1520325937447.png


1-) YEŞİL ÇAY

Amerikan Klinik Beslenme Dergisinde yer alan araştırmaya göre; gün içerisinde içilen 4 bardak yeşil çay, metabolizmanızı çok iyi hızlandırır. Genellikle sabah kahvaltıda tüketilmesi tavsiye edilir. Ayrıca antrenman öncesi enerji kaynağı olarak kullanılabilir. Ve çok iyi yağ yakar. Kesinlikle daha ilk günlerden farkedebilirsiniz.

2-) ACI BİBERLER

Acı biberler yağ yakımı için en iyisidir. Vücut sıcaklığınızı artırarak daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olur. Acı biberleri çiğ veya pişmiş, kurulmuş ya da toz haline getirilmiş biçimleriyle tüketebilirsiniz. Ancak aşırıya kaçılmasını tavsiye etmiyorum.

3-) YAĞSIZ ET

Yağsız etler yüksek miktarda protein içerir. Ve proteinler yüksek miktarda termojenik etkiye sahiptir ve sindirim sırasında yiyeceklerin içerdiği kalorilerin yaklaşık %30’unu yakarsınız. Sindirim süresi uzun olduğundan dolayı sizi tok tutar.

4-) BAKLAGİLLER

Demir vücudumuzun vazgeçilmez ihtiyaçlarından biridir. Vücudumuzda demir eksikliği olduğunda metabolizmamız yavaşlar ve verimli çalışması için gerekeni yapamaz. İşte bu noktada baklagiller devreye giriyor. ( Özellikle kırmızı ve yeşil mercimek )Yaklaşık 1 tabak yeşil veya kırmızı mercimek, günlük demir ihtiyacınızın %35’ini karşılar. Diğer baklagillere örnek vermek gerekirse nohut, taze veya kuru fasulye, barbunya. Hem sağlıklıdır hem de yüksek protein ve demir içerir.

5-) AZ YAĞLI SÜT ÜRÜNLERİ

Başlıca en büyük özellikleri kalsiyum ve D vitamini açısından zengin olmalarıdır. Az yağlı süt ürünleri kas geliştirmenizde yardımcı olur ve metabolizmanızı yeniden düzenler, onarır. Bu yüzden her diyet listesinde mutlaka yer almalıdır.

6-) TAM TAHILLAR

En önemlisi de bu gıdalardır. Birkaç örnek vermek gerekirse: tam tahıllı ekmek, esmer pirinç , kepekli makarna , yulaf en kaliteli karbonhidrat kaynaklarıdır. Zayıflamak ve yağ yakmak için işlenmiş tahılların yerine ( beyaz ekmek, beyaz pirinç, normal makarna vs… ) , kesinlikle tam tahıllı ürünler tüketilmelidir. Ayrıca işlenmiş gıdalara göre 2 kat fazla yak yaktırırlar. Yağ yakma ihtiyacınız olsun ya da olmasın, tam tahıllı ürünlerin tüketilmesi mutlaka alışkanlık haline getirilmelidir. Güne pozitif ve zinde başlamak için özellikle kahvaltı öğününde yer almalıdır.

Önemli değere sahip küçük bir dip not eklemek istiyorum. Sağlıksız beslenmeyi bırakmadan, yukarıdaki besinleri tüketmeniz halinde vücudunuzda kesinlikle değişim olmayacaktır. Besinlerin yağ yakımına etki etmelerini istiyorsanız mutlaka zararlı besinleri hayatınızdan çıkarmalı ve sağlıklı bir diyet listesi oluşturmalısınız. Yukarıda belirttiğim 6 besin ile sağlıklı diyet listesi oluşturabilirsiniz. Sadece 30 günde değişimi fark edeceksiniz.
 


Üst