Gebelik Diyabeti, Hamilelikte Nelerden Kaçınmalı?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Gebelik diyabeti sadece hamilelik sırasında olur. Zamanında tedavi edilmezse, hem anne hem de bebek için komplikasyonlara yol açabilir. Gebelik diyabetinden muzdarip iseniz hamilelik sırasında yemenin tüm yapması ve yapılmaması gerekenler.

Gebelik diyabeti, sadece hamilelik sırasında gerçekleşen bir tür diyabettir. Sadece hamile bir kadın gebelik diyabeti geliştirebilir. Hamilelik sırasında, bazı kadınlar diyabete yol açan yüksek kan şekeri seviyeleri geliştirir. Gebelik diyabeti genellikle gebeliğin 24. ve 28. haftaları arasında gelişir. Diyabet genellikle bebek doğduktan sonra kaybolur. Böyle bir durumda kan şekeri seviyenizi zamanında kontrol etmeniz gerekir. Gebeliğin diyabetini zamanında tedavi etmezseniz, çocuğunuzun diyabet riskini arttırır ve ayrıca anne ve bebek için hamilelik ve doğum sırasında komplikasyonlara yol açabilir.

205

Gebelik Diyabetinin Belirtileri

Gebelik diyabetinin belirtileri göz ardı edilmemelidir. Annenin yaşayabileceği bazı nadir semptomlar vardır. Bu belirtilerinden bazıları:
  • Aşırı susuzluk
  • Yorgunluk
  • Sık sık idrara çıkma
  • Bulanık görme
  • Mesane enfeksiyonu
  • Horlama
Gebelik Diyabetini Kontrol Altına Almak İçin Yiyecekler

Gebelik diyabeti teşhisi konulursa, gebelik diyabetinin belirtilerini kontrol etmek için günlük kan şekeri seviyelerinizi izlemeniz gerekir. Dengeli bir diyet, durumla başa çıkmanıza yardımcı olabilir. Doktorunuza danışmalı ve yemeklerinizi buna göre planlamalısınız. Diyabetin kontrol altına alınması için diyetinize dahil edebileceğiniz bazı yiyecek maddeleri vardır. İşte gebelik diyabetini kontrol altında tutmak için diyetinizi izlemek için bazı ipuçları.

Doğru Besinleri Ye

Hamilelik sırasında ne yediğinize çok dikkat etmelisiniz. Daha fazla protein tüketmeli ve karbonhidrat ve işlenmiş gıda tüketiminizi azaltmalısınız. Kabinler kan şekeri seviyenizi artırabilir. Bir günde tükettiğiniz karbonhidrat sayısını dikkatlice saymalısınız. Bir seferde çok fazla karbonhidrat yemekten kaçının ve lif içeriği yüksek olan daha karmaşık karbonhidratlar yiyin. Protein alımınızı arttırmak için diyetinize yumurta, tofu, baklagiller, kuruyemiş ve tohum ekleyebilirsiniz.

Doğru Atıştır

Atıştırmalık yiyecek olarak yanlış bileşenleri tüketme olasılığınız daha yüksektir. Hamileyken kan şekeri seviyenizi artırabilecek tüm sağlıksız atıştırmalıklardan kaçının. Bazı sağlıklı atıştırma alternatifleri yumurta, taze sebze, yulaf ve yoğurt içerebilir.

Meyve

Meyveler hamilelik sırasında çok önemlidir. Şeker hastalığınız varsa, yine de meyveleri tüketebilirsiniz. Ama ne yediğini kontrol etmelisin. Meyveleri aşırı yememediğinizden emin olun, çünkü kan şekeri seviyenizi bozabilir. Ayrıca, taze meyveler tükettiğinizden emin olun.

Kaçınılması Gereken Yiyecekler

Kan şekeri seviyelerini tetikleyebilecek herhangi bir gıdadan mümkün olduğunca kaçınılmalıdır. Şeker, bilmediğiniz birçok yiyeceğin içine gizlenmiştir. Kesinlikle kaçınmanız gereken bazı gıda maddeleri:
  • Şekerli içecekler
  • Kek, bisküvi, şekerleme ve pudingler gibi unlu mamüller
  • Alkol
  • Kızarmış yiyecekler
  • Şeker
  • Ekmek, makarna, pirinç ve patates gibi nişastalı yiyecekler
Genel olarak, gebelik diyabeti, uygun bir diyet ve bazı egzersizler ile kontrol edilebilir. Ancak diyabet tamamen geliştiyse, oral ilaçlar da önerilmektedir. Herhangi bir olası komplikasyondan kaçınmak için hiçbir durumda gebelik diyabetinin belirtilerini asla görmezden gelmemelisiniz.
 


Üst