Göbek Eriten Yiyecekler Nelerdir? Karın Yağlarından Kurtulma

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Karın yağı veya göbek yağlarından kurtulmak çok zordur. Egzersiz ve diyetlerin yanı sıra, karın yağlarını yakmaya yardımcı olabilecek birçok yiyecek vardır.

Sürekli genişleyen bir göbek, çoğumuzun savaşmak zorunda olduğumuz bir şey. Kötü beslenme alışkanlıkları, artan stres düzeyleri ve hareketsiz yaşam tarzı, şişko bir karneye katkıda bulunabilir. Göbek yağı, sadece bir kişinin dikkatsiz görünmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda birçok sağlık komplikasyonuyla da gelir.

Midenin etrafında depolanan yağ viseral yağ olarak bilinir, yani vücudun iç organlarını çevreleyen yağdır. Kalp hastalığı, diyabet, yüksek tansiyon ve felç riskini artırır. Bu nedenle, bu yağın azaltılması için sağlıklı bir diyet ve egzersiz rejimi uygulamanız çok önemlidir. Karnınızdaki yağlardan kurtulmak için diyetinize diğer gıda maddelerini de dahil etmelisiniz.

Göbek Eriten Yiyecekler

Balık

Somon, uskumru ve sardalya gibi yağlı balıklar, sadece kilo kaybına yardımcı olmayacak aynı zamanda demans riskinizi azaltacak ve kalp sağlığınızı da artıracak olan omega-3 yağ asitlerini içerir.

Omega-3 yağ asitleri de leptin üretimini inhibe eder ve glikoz insülin cevabınızı iyileştirir. Bu, metabolizmanızı hızlandırır ve uzun süre daha dolgun kalmanızı sağlar. Optimum sonuçlar için, diyetinize sardalya ve somon gibi yağlı balıkları haftada iki veya üç kez ekleyin.

Acı biber

Acı biberler, vücudun metabolizmasını hızlandıran kapsaisin olarak bilinen bir bileşiği içerir. Kapsaisin doğada termojeniktir. Vücudunuzun normal yemeklerle karşılaştırıldığında kapsaisin sindirimi için daha fazla çalışması gerektiği anlamına gelir. Başka bir deyişle, vücudunuz, acı biberleri sindirmek için capsaicinin varlığından dolayı daha fazla kalori harcamak zorundadır.

Bakliyat

Bakliyat protein ve diyet lifi açısından yüksektir. Proteinler ve lif daha uzun süre dolu kalmanıza yardımcı olur. Bu, gereken miktardan daha fazla yemenizi önler. Bakliyat da kalori düşük ve doymuş yağ içermez.

Badem

Badem, daha uzun süre boyunca tam hissetmenizi sağlayan lif ve bitkisel protein içerir. Kötü kolesterolün azaltılmasında yardımcı olan hem E vitamini hem de tekli doymamış yağ (MUFA) içerirler. Bununla birlikte, fazla tuz içerdiklerinden, tuzlu veya sade kavrulmuş çeşit yerine sade kavrulmuş bademlere atıştırdığınızdan emin olun.

Meyveler

Ahududu, yaban mersini ve böğürtlen gibi meyveler, şeker emilimini yavaşlatan ve dolu kalmanıza yardımcı olan lif bakımından yüksektir.

Ayrıca yiyecek isteklerini önlemeye yardımcı olan vitaminleri bakımından da zengindirler. Meyveler, aşırı yağ azaltmak için gerekli olabilecek en sağlıklı atıştırmalıklardan biridir.

Elmalar

Elmalar ayrıca vücut yağlarının yakılmasına yardımcı olan harika bir besindir. Pektin olarak bilinen bir tür lif içerir. Kabuğunda bulunur.

Pektin, vücut hücrelerinin yağ emilimini kısıtlayarak yağ yanmasına yardımcı olur. Aynı zamanda, suyun yiyeceklerden vücut hücreleri tarafından emilmesini de teşvik eder. Bu da, vücuttan yağ birikintilerinin serbest kalmasına yardımcı olur.

Kuşkonmaz

Kuşkonmaz sodyumda düşüktür ve kuşkonmaz olarak bilinen bir bileşik içerir. Bu nedenle, kuşkonmaz su tutma ve şişkinliği azaltan bir diüretik işlevi görür. Aynı zamanda vücudun detoksifikasyonuna yardımcı olarak şişkinliği azaltır.

Zencefil

Zencefil vücudunuzdaki metabolizma hızını arttırır, böylece kilo kaybına yardımcı olur. Zencefil ayrıca vücudunuzda detoksifikasyon ve kan dolaşımını teşvik eder. Zencefili diyetinize dahil etmenin en iyi yolu çorba ve yahniye eklemektir.

Turunçgiller

Turunçgiller bolca C vitamini içerir. C vitamini vücudunuzdaki kortizol seviyelerinin dengelenmesinde yardımcı olur. Vücut stres altındayken kortizol salgılanır ve özellikle abdominal bölgede kilo alımı ile ilişkilendirilir. Bu yüzden diyetinize limon, portakal, greyfurt, limon ve mandalina gibi turunçgiller ekleyin.

Tarçın

Tarçın, kan şekeri seviyesini düzenleyen, glikoz metabolizmasını hızlandırabilir. Vücuttaki kan şekeri seviyesinin artması yağ depolanmasına neden olabilir. Bir tatlandırıcı ajan olarak kullanılan tarçın, bu yağ depolamasının önlenmesine yardımcı olarak kilo vermenizi sağlar.

Lesitin İle Zengin Gıdalar

Lesitin, hücrelerin yağ birikmesini önlemek için vücudunuza yardımcı olan doğal olarak oluşan bir kimyasaldır. Lesitinin bu özel özelliğini kullanmak için, yüksek miktarlarda olan yiyecekleri tüketin. Böyle bir gıdanın bir örneği soyadır. Karnınızda biriken yağları dökmek için haftada iki gün soya fasulyesi alın.

Potasyum İle Zengin Gıdalar

Potasyum, vücudunuzun su dengesini düzenlemek ve metabolizmasını artırmak için gerekli bir mineraldir. Vücudunuzdaki hızlı yağ birikintileri için hızlı bir metabolizma gerektiğinden, potasyum alımını artırmalısınız. Potasyum açısından zengin yiyecekleri düzenli olarak alın. Potasyum bakımından zengin gıdalardan bazı örnekler muz, süt ve portakaldır.

Eğer göbek yağından kurtulmak ve tonlanmış bir vücuda sahip olmak istiyorsanız, bu yiyecekleri diyetinize eklemeniz en iyisidir. Düzenli egzersiz ve dengeli ve sağlıklı bir diyet ile karın çevresinde kilo vermek mümkündür.
 


Üst