Hamilelikte dengeli beslenme

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Hamilelikte dengeli beslenme yapmak her zaman önemlidir, çünkü yediğiniz şey bebeğiniz için ana besin kaynağıdır. Bununla birlikte, birçok kadın yeterli demir, folat, kalsiyum, D vitamini veya protein almaz. Yani hamileyken, bu besinlerle yediğiniz besin miktarını arttırmanız önemlidir.

Çoğu kadın, artan ihtiyaçlarını, bol miktarda meyve, sebze, tam tahıl ve protein içeren sağlıklı bir diyetle karşılayabilir. Bu temel gıda gruplarından çeşitli yiyecekler yemeye çalışmalısınız. Eğer yaparsanız, sağlıklı bir hamilelik için ihtiyacınız olan tüm besinleri almanız olasıdır.

İhtiyacınız olan Anahtar Besinler
Bebeğinizin sağlıklı bir hamilelik için bu önemli besin maddelerine ihtiyacı vardır:


Kalsiyum
Güçlü kemikler ve dişler oluşturmaya yardımcı olur. Ana kaynaklar süt, peynir, yoğurt ve sardalya içerir. Hamilelik sırasında günlük 1.000 miligram (mg) gerekir.


Demir
Kırmızı kan hücrelerinin bebeğinize oksijen iletmesine yardımcı olur. Kaynaklar arasında yağsız kırmızı et, kuru fasulye, bezelye ve demir takviyeli tahıllar bulunur. Hamilelik
sırasında günlük 27 mg gerekir.


A vitamini
Sağlıklı cilt, görme ve kemik büyümesi için bu vitaminlere ihtiyacınız vardır. Havuç, koyu yeşil yapraklı ve tatlı patatesler iyi kaynaklardır. Hamilelik sırasında günlük 770 mikrograma ihtiyacınız vardır.


C vitamini
Sağlıklı diş etlerini, dişleri ve kemikleri destekler ve vücudunuzun ütüyü emmesine yardımcı olur. İyi kaynaklar narenciye, brokoli, domates ve çilek içerir. Hamilelik sırasında günlük 85 mg gerekir.


D vitamini
Bebeğinizin kemiklerini ve dişlerini oluşturmaya yardımcı olmak için vücudunuza kalsiyum emiliminde yardımcı olur. Kaynaklar arasında güneş ışığına maruz kalma, güçlendirilmiş süt ve somon gibi yağlı balıklar bulunur. Hamilelik sırasında günlük 600 uluslararası üniteye (IU) ihtiyacınız vardır.


B6 Vitamini
Kırmızı kan hücrelerini oluşturmaya yardımcı olur ve vücudunuzun protein, yağ ve karbonhidratları kullanmasına yardımcı olur. B6 vitamini, sığır eti, karaciğer, domuz eti, tam tahıl gevreği ve muzda bulabilirsiniz. Hamilelik sırasında günlük 1.9 mg gerekir.


B12 vitamini
Kırmızı kan hücrelerini oluşturmaya yardımcı olur ve sinir sisteminizi korur. Bu vitamini sadece hayvan ürünlerinde bulabilirsiniz. İyi kaynaklar arasında karaciğer, et, balık, kümes hayvanları ve süt bulunur. Hamilelik sırasında günlük 2,6 mikrograma ihtiyacınız vardır.


Folat (Folik Asit)
AB vitamini kan ve protein üretiminde önemli, aynı zamanda nöral tüp defektleri (beyin ve omurilik bir doğum kusuru) riskini azaltır. Yeşil, yapraklı sebzeler, karaciğer, portakal suyu, baklagiller (bakla, bezelye, mercimek) ve fındıkta folat bulabilirsiniz.


Hamilelikten önce ve hamileliğin ilk 12 haftasında nöral tüp defekti riskini azaltmak için günde en az 400 mikrogram almalısınız. Hamilelik sırasında doktorlar günde 600 mikrogram almanızı önerir.

Kilo almak
Hamilelik sırasında kilo alımı önemlidir ve siz ve doktorunuz doğum yapana kadar dokuz ay boyunca izleyeceğiniz bir şey. Bununla birlikte, çok fazla veya çok az kilo almak, hem sizin hem de bebeğiniz için hamileliğiniz sırasında sorunlara katkıda bulunabilir.


Sadece iki kişi için yiyor olmanız, iki kat fazla yemek yememeniz anlamına gelmez. Hamileliğinizden önce sağlıklı bir kiloluysanız, günde sadece ortalama 300 kalori almanız gerekir.

Hamilelik kilo alımı için Tıp Enstitüsü tarafından son öneriler gebelik öncesi vücut kitle indeksi (VKİ) başlar.

Çoklu doğum
Birden fazla bebek bekliyorsanız, doktorunuzla ne yiyeceğinizi ve ne kadar yiyeceğinizi konuşmalısınız. Besin ve kalori ihtiyaçlarınız bir bebeği taşıyan kadınlardan daha yüksektir.


Doğum öncesi vitaminler
Vitamin ve mineral takviyeleri sağlıklı bir diyetin yerini alamaz. Çoğu doktor hamile kadınların her gün sağlıklı bir diyet yapmanın yanı sıra doğum öncesi vitamin ve mineral takviyesi almasını önermektedir.


Ek almak, sizin ve bebeğinizin folik asit ve demir gibi yeterli besinleri almasını sağlar. Ama aşırıya kaçmayın - çok fazla almak sizin ve bebeğiniz için zararlı olabilir.

Alkol, Kafein ve Balık
  • Hamile kadınlar ve hamile olabilecek kadınlar alkol içmemelidir. Alkol içeren içecekler arasında bira, şarap, likör, karışık içecekler ve malt içecekleri bulunur.
    Hamilelik sırasında ılımlı içme bile bir bebek için davranış sal veya gelişimsel sorunlara neden olabilir. Hamilelik sırasında ağır içme, bebek için malformasyon ve zeka geriliği dahil ciddi sorunlara yol açabilir.

  • Kafein alımının düşük olmasına yol açıp açmayacağı belli olmamakla birlikte, orta derecede kafein alımı (yaklaşık iki 8 ons fincan kahve) görülmemektedir.
    Yine de, hamileliğiniz sırasında diyetinizdeki kafeini sınırlamak iyi bir fikir olabilir. Çok fazla kafein, uykuyu engelleyebilir, bulantıya katkıda bulunabilir ve dehidrata yol açabilir.

  • Balık, protein, omega-3 yağ asitleri ve diğer sağlıklı besinlerin büyük bir kaynağı olabilir. Ancak hamile kadınlar, belirli türden balıklardan sakınmaya özen göstermelidirler çünkü büyüyen bir bebeğe zarar verebilen yüksek miktarda cıva içerirler. Önlemek zorunda olduğunuz balık köpek balığı, kılıç balığı, kral uskumru ve kiremit içerir.
 

Son düzenleme:

Üst