Levrek Balığı İçindeki Vitaminler Levrek Balığının Sağlık Faydaları

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Bu makale, levrek balığı içindeki vitaminleri ve sağlık faydaları hakkında bazı bilgiler sunmaktadır. Levrek balığı temel fiziksel özellikleri küçük ölçekler ve büyük ağızlardır. Ayrıca, bunlar etçil canlılardır ve birkaç santimetreden birkaç metreye kadar büyüyebilir. Bu balıkla ilgili ilginç bir gerçek, bazı çeşitlerinin cinsiyeti değiştirdiği bilinmektedir. Mesela, tüm kara levrekler kadın olarak doğar. Ancak, cinsiyet değiştirir ve 2-5 yaş arası erkeklere dönüşürler.

Levrek Balığı İçindeki Vitaminler

Değerler 101 g'a kadar çıkabilen bir fileto boyutuna göre hesaplanmıştır. Ayrıca, yüzde olarak değerler 2000 kalorili bir diyet dayanmaktadır. Bunu deniz levreğindeki kalori sayımı izleyecektir.

BesinlerDeğerler
Toplam yağ3 g (% 4)
Kolesterol54 mg (% 18)
Sodyum88 mg (% 4)
Protein24 g (% 48)
A vitamini215 IU (% 4)
B1 Vitamini (Thiamin)0,1 mg (% 9)
B2 Vitamini (Riboflavin)0,2 mg (% 9)
B3 Vitamini (Niasin)1,9 mg (% 10)
B6 Vitamini (Piridoksin)0.5 mg (% 23)
B9 Vitamini (Folat)6.1 mcg (% 2)
B12 vitamini0,3 mcg (% 5)
Pantotenik asit0,9 mg (% 9)
Kalsiyum13.1 mg (% 1)
Demir0.4 mg (% 2)
Magnezyum53.5 mg (% 13)
fosforlu250 mg (% 25)
Potasyum331 mg (% 9)
Çinko0.5 mg (% 4)
Bakır0.0 mg (% 1)
Manganez0.0 mg (% 1)
Selenyum47,3 mcg (% 68)
Toplam Omega-3 yağ asitleri867 mg
Toplam Omega-6 yağ asitleri31,3 mg


Aynı porsiyon büyüklüğünde, 101 g için, deniz levreği kalorisi sayısı 125'e kadar çıkmaktadır. Deniz levreğindeki kalorilerin, balık türünün tarifine ve içinde pişirilen içeriklere göre değişebileceğini unutmayın.

Levrek Balığının Sağlık Faydaları
  • Bu balığın tüketilmesi kardiyovasküler hastalık riskini azaltmaya yardımcı olur. Bol miktarda omega-3 esansiyel yağ asidi nedeniyle, balık kalp, arterler ve damarların ve vücudun kardiyovasküler sistemini oluşturan diğer parçaların işlevini geliştirir. Bu esansiyel yağ asitleri, 'kötü' LDL kolesterolün düşürülmesine ve vücuttaki 'iyi' HDL kolesterol seviyelerinin yükseltilmesine yardımcı olur. Haftada sadece iki porsiyon balık porsiyonunun dahil edilmesinin kalp hastalıklarından ölüm vakalarını 1/3 oranında azaltabileceğini bilmek şaşırtıcı.
  • Aynı zamanda kan basıncını düşürmede yardımcı olur. Düzenli olarak bu balığın beslendiği kişiler diyetlerinde kan basıncında belirgin bir düşüş olduğunu göstermektedir.
  • Maküler dejenerasyonun, dünyada körlüğün önde gelen nedenlerinden biri olduğu bilinmektedir. Bu balığın sadece iki porsiyonu ve bu konuda diğer balık türleri, bu hastalığın gelişme risklerinde% 50 oranında azalmaya neden olabilir. Bunun dışında balık ve balık yağı çocuklarda ve yetişkinlerde görüşü geliştirmek için her zaman popüler olmuştur.
  • Deniz levreği balık yağı vücutta yağ birikiminde bir azalmaya neden olarak etkili bir kilo kaybına neden olur. Bu, diğer balık türleri için de geçerlidir.
  • Bir diğer omega-3 balık yağı faydası, kolon, meme ve prostat kanserine karşı koruma sağlamasıdır.
  • Diğer sağlık yararları arasında beyin fonksiyonlarını iyileştirme, iltihap belirtileri ile başa çıkma, yaşlanma belirtilerini yavaşlatmaya yardımcı olma ve aynı zamanda doğal bir antidepresan olarak hareket etme ruh halini artırmaya yardımcı olma sayılabilir.
Sağlığa faydaları elde etmek için tek ihtiyacınız olan haftalık diyetinizde en az iki porsiyon balık.

Uyarı: Bu makale yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve hiçbir şekilde bir uzman tarafından önerilen tavsiyenin yerine konmaya çalışılmaz.
 


Üst