Mineral Eksikliklerine Neden Olan Nedir?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Mineraller dünyadan kaynaklanır ve vücut bunları üretemez. Neyse ki, toprakta, suda ve bitkilerde bol miktarda bulunurlar ve böylece tükettiğimiz gıdaların birçoğu yoluyla vücuda kolayca ulaşabilirler. İnsan vücudundaki altı ana mineral kalsiyum, fosfor, potasyum, sodyum, klorür ve magnezyumdur. Aşırı toksisitenin yanı sıra mineral eksiklikleri de yaygındır ve bir semptom bolluğuna neden olabilir.

163

1. Kalsiyum

Kalsiyum, güçlü kemik ve dişlerin gelişmesine yardımcı olmak gibi vücutta birçok işlevi yerine getirir. Aynı zamanda kas kasılmasını ve kan damarlarının düzgün çalışmasını destekler. Kısa süreli kalsiyum eksikliği kas kramplarına, sertliğe ve hareketliliğin zayıf olmasına neden olabilir. Uzun vadede, kemik yoğunluğu ve osteoporozun azalmasına yol açabilir. Süt, peynir, yoğurt, konserve somon ve fasulye gibi birçok yiyecek kalsiyum bakımından zengindir. Brokoli, lahana ve Çin lahanası da mineral bakımından yüksektir. Mineralle takviye edilmiş kalsiyum takviyeli yiyecekler arasında portakal suyu, soya peyniri ve bazı tahıllar bulunur.

2. Fosforlu

Fosfor ve kalsiyum güçlü kemikler ve dişler geliştirmek için birbirleriyle çalışır. Fosfordaki eksiklikler nadirdir; Aslında, vücutta çok az fosfor fazla olması daha muhtemeldir. Kısa vadede çok fazla fosfor ishal veya mide ağrısına neden olabilir ve kemiklerdeki kalsiyum miktarını zayıflatabilir ve sonunda osteoporoza neden olabilir. İyi fosforlu gıda kaynakları kırmızı et, mandıra, balık, kümes hayvanları, kahverengi pirinç ve yulaftır.

3. Potasyum

Potasyum vücuttaki sıvı dengesini düzenlemeye yardımcı olur ve kalbin elektriksel aktivitesini kontrol eder. Ayrıca karbonhidratların enerjiye dönüşmesine yardımcı olur. Potasyum eksikliği belirtileri kas krampı, zayıflık, kabızlık, şişkinlik ve karın ağrısıdır. En yaygın neden, kusma veya diüretiklerin aşırı kullanımı nedeniyle aşırı sıvı kaybıdır. Ciddi bir eksiklik düzensiz kalp atışlarına veya kasların felç edilmesine neden olabilir. Potasyum muz, domates, patates derisi, narenciye, yoğurt, balık ve baklagil, mercimek ve bezelye gibi baklagillerde bulunur.

4. Sodyum ve Klorür

Vücut, sıvı seviyesini dengelemek için küçük miktarlarda sodyum klorür veya sofra tuzu gerektirir. Klor, sindirim için, midenin içindeki hidrojenle çiftlendiğinden, gıdanın parçalanması için gereken bir sindirim enzimi olan hidroklorik asidi oluşturmak için esastır. Sodyum klorür eksiklikleri, günümüzde insanlar fazla tuz tüketme olasılığı yüksek olduğu için nadirdir. Aşırı tüketim, hipertansiyon ve kalp hastalığına neden olabilir. Tuz birçok gıdada doğal olarak düşük seviyelerde bulunur. Ayrıca donmuş yemekler, peynir, işlenmiş et, konserve yiyecekler ve bazı kahvaltı gevrekleri eklenmiş tuz içerir.

5. Magnezyum

Magnezyum, kas kasılması, kan şekeri düzeyleri, kan basıncının düzenlenmesi ve yeni kas dokusu üretimi dahil olmak üzere birçok eylemi kontrol eden 300'den fazla biyokimyasal fonksiyon için gereklidir. İnsanların magnezyum eksikliğine sahip olmaları yaygındır ve bazı tıbbi durumlar kişiyi düşük seviyelere yönlendirebilir. Crohn ve çölyak hastalığı gibi mide-bağırsak koşulları, aşırı alkol tüketimi ve diyabeti olduğu gibi, emilimini zorlaştırabilir. Belirtileri yorgunluk, halsizlik, kol ve bacaklarda uyuşma, kas krampları ve anormal kalp ritimlerini içerir. İnsanlar ıspanak, fındık, kahverengi pirinç, kepekli, balık, et ve süt ürünlerinden doğal olarak magnezyum alırlar.

6. Mineral Eksikliğine Neden Olan Nedir?

Vücut mineral üretemediğinden eksikliklerin ana nedeni doğru yiyecekleri veya takviyeleri tüketmemektir. Mineral eksiklikleri birçok farklı insanı ve diyeti etkileyebilir. Örneğin, abur cuburlara dayanan bir diyet düşük kalorili diyetler gibi çeşitli eksikliklere yol açabilir. Veganlar ve vejetaryenler, diğer insanların doğal olarak hayvansal ürünlerden aldıkları mineralleri tüketmelerini sağlamak için ekstra özen göstermelidir. Çok yönlü bir diyet yapmak her zaman çok önemlidir. Absorpsiyon ve sindirim sorunları olan kişiler için, takviyeler mineral eksikliklerini önlemeye yardımcı olabilir, ancak herhangi bir takviye rejimine başlamadan önce bir doktor veya diyetisyenle konuşmak önemlidir.

7. Mineral Eksikliği Nasıl Tedavi Edilir?

Doktor, hastanın diyetini ve tıbbi geçmişini inceleyerek ve kan testleri yaparak veya fizik muayeneyi tamamlayarak mineral eksikliğini onaylar. Doktor bir eksiklik olduğunu onaylarsa, diyet veya yaşam tarzı değişiklikleri önerebilir veya hastayı bir beslenme uzmanına veya diyetisyene yönlendirebilir. Altta yatan bir hastalık eksikliğe neden oluyorsa, durumun tedavisi başlayabilir.

8. Bir Vitamin ve Bir Mineral Arasındaki Fark Nedir?

Hem vitaminler hem de mineraller vücutta yüzlerce işlevi yerine getiren mikro besinlerdir. Vitaminler organiktir ve ısı, hava veya asit ile parçalanabilir. Mineraller inorganiktir ve kimyasal yapılarına tutunurlar. Yiyeceklerin vücuda vücuda yerleştirilmesi zor olabilir çünkü pişirme, depolama ve havaya basit bir şekilde maruz kalmak, tüketmeden önce vitaminin bazı besinlerini kırabilir. Minerallerin sağlam yapısı, doğru gıdaları yediğimiz sürece emilmelerini kolaylaştırır.

9. Bazı Yaygın Mineral Eksiklikleri Nelerdir?

En yaygın mineral eksikliklerinden biri demir eksikliğidir. Demir, kırmızı kan hücrelerinde vücudunuzdaki akciğerlerden oksijen taşıyan bir protein olan hemoglobinin önemli bir bileşenidir. Demir eksikliği anemisi, vücuttaki oksijenin taşınmasını sınırlar. Sonuç olarak, bireyler aşırı yorgunluk, halsizlik, soluk ten, soğuk ellerde ve ayaklarda ve iştahsızlık yaşarlar. Neyse ki, diyet değişiklikleri veya takviyesi genellikle demir eksikliği anemisini düzeltir. Et ve yeşil yapraklı sebzeler zengin demir kaynaklarıdır.

10. Yaşlılar İçin Mineral Takviyesi Gerekli Mi?

Birçok yaşlı, mineral eksikliklerinden kaçınmak için takviyeler alır. D vitamini, kalsiyum ve demir takviyeleri bu demografide yaygındır, çünkü yaşlandıkça kalsiyum kemiklerimizi bırakma eğilimindedir. Düşük kalsiyum seviyeleri osteoporoz ve osteomalaziye neden olabilir. Bununla mücadele etmek için, bir doktor D vitamini takviyesi yanında bir kalsiyum takviyesi önerebilir, çünkü D vitamini kalsiyum emilimine yardımcı olur. Bireye bağlı olarak, doktor bir demir takviyesi de önerebilir. Yaşlanmanın bir başka sonucu da iştahsızlık ve kalori ihtiyacının azalmasıdır, yani yaşlıların diyet yoluyla çok az demir ve diğer temel mineralleri tüketmeleri yaygındır.
 


Üst