Protein İçeren Sebzeler Nelerdir? Günlük Protein İhtiyacı Ne Kadardır?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Günlük protein gereksiniminizi sağlıksız yağ veya ekstra kalorilerden endişe etmeden karşılamak istiyorsanız, yüksek proteinli sebzeler üzerine yazılmış bu yazı sizin için mutlaka okunmalıdır.

Hayvansal protein iyi bir protein kaynağı olmasına rağmen, sağlıksız doymuş yağ, yüksek kaloriler ve yüksek kolesterol deposudur. Bu nedenle, daha sağlıklı bir alternatif, sağlık için gerekli tüm gerekli vitaminleri ve mineralleri toplayan ve aynı zamanda yağ oranı düşük olan bitki proteinidir. Bitki proteininin hayvansal protein ile eşit olmadığı inkar edilemez. Bununla birlikte, çeşitli yiyeceklerden oluşan dengeli bir diyet uygulayarak günlük protein ihtiyacını karşılamak zor olmamalıdır. Aşağıdakiler size iyi protein kaynağı olan sebzeler hakkında bilgi verir.

180

Protein İçeren Sebzeler Nelerdir?

Brokoli

Potansiyel sebze familyasının bir üyesi olan brokoli, düşük yağlı, yüksek proteinli bir diyet için uygun değildir. A vitamini, C vitamini, B vitaminleri, demir, diyet lifi ve temel minerallerin deposu olmasının yanı sıra, aynı zamanda iyi bir protein kaynağıdır. Sadece bir fincan (78 g) kıyılmış brokoli üzerine çiğneme size 2 gram protein verir.

Ispanak

adı verilen özel yeşil olmadan sağlıklı bir diyet yapılmaz. 1 su bardağı (180 g) pişmiş ve haşlanmış ıspanak (tuzsuz) * 5 gram protein paketler. Bu sebze aynı zamanda A vitamini, C vitamini, demir, diyet lifi, tüm B vitaminleri ve gerekli minerallerde bol miktarda bulunur.

Kuşkonmaz

Bu ince, yeşil, çok yıllık bitki her zaman sağlığı bilinçli insanlar menüsüne yapar. İnce bir sebze için oldukça besleyicidir. Sadece bir fincan (90 g) pişmiş ve haşlanmış kuşkonmaz 2 gram proteine sahiptir. Öyleyse, öğünlerinize bol miktarda bu sebzeyi ekleyin ve sağlığınızın mutluluğunu yaşayın.

Brüksel Lahanası

Vitaminler, mineraller, lif ve protein ile zenginleştirilen Brüksel lahanası, birleştirilmiş bir tat ve beslenme paketidir. Her bo fincan (78 g) pişmiş ve haşlanmış Brüksel lahanası (tuzsuz) * porsiyonu 2 gram protein sunar. Son araştırmalar, bu sebzelerin güçlü kanser önleyici özelliklere sahip dört organik bileşik içerdiğini göstermektedir.

Enginar

Enginar doğanın güzelce paketlenmiş beslenme envanteridir. Büyük bir potasyum, magnezyum, kalsiyum, vitamin ve diyet lifi kaynağı olarak bilinen bu sebzeler aynı zamanda protein söz konusu olduğunda yüksek puanlar alırlar. 1 orta boy enginar (120 gr), 3 gram proteine katkıda bulunur.

Tuz, gıdanın protein içeriğini etkilemez. Bununla birlikte, sodyum içeriğini arttırır. Bu nedenle, sodyum kısıtlı diyete sahip insanlar, yemeklerine tuz ilave etmekten kaçınabilirler.

Protein İçerisinde Yüksek Olan Diğer Sebze ve Yiyecekler

GıdalarPorsiyon büyüklüğü (g)Protein İçeriği (g)
Soya fasulyesi10036
Maş fasulyesi10024
Fasulye10024
kuru fasulye10023
Lacivert fasulye10022
Kara fasulye10022
barbunya10021
Lima fasulyesi10021
Ay çekirdeği10021
Badem10021
Kaju fıstığı10018
Yulaf kepeği10017
Buğday unu, tam tahıllı10014
Brezilya fındığı10014
Tam buğday ekmeği10010
Pekan1009
Mısır unu tam tahıl1008
Kahverengi pirinç, uzun taneli1008
Sarımsak1006
Kinoa1004
Kabak1003
Şeker mısır1003
patates1003
Beyaz mantar1003
Karahindiba yeşillikleri1003
tatlı patates1002
Su teresi1002
Tatlı patates1002
Taze soğan1002
Bamya1002
Hindiba yeşillikleri1002
Karnıbahar1002
Pancar1002
Şalgam1001
Domates1001
Squash1001
bir tür şalgam1001
Turp1001
Kabak1001
yaban havucu1001
Soğan1001
Marul1001
Hindiba1001
Patlıcan1001
Kereviz1001
Havuç1001
Lahana1001

Günlük Protein İhtiyacı Ne Kadardır?

Erkekler için günlük protein miktarı 56 gram, kadınlar için ise 46 gramdır. Düşük yağlı ve yüksek proteinli vejeteryan diyeti izlemenin temel faydaları, kilo kaybı, düşük kan kolesterol seviyeleri, düşük kalp hastalığı vakaları ve genel olarak sağlıklı bir bağışıklık sistemidir. Kendine iyi bak!
 


Üst