Sindirim için 5 Prebiyotik Gıdalar

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Probiyotik insan vücudunda farklı roller oynar. Probiyotik sağlığının yararlarından haberdar olabilirsiniz. Prebiyotik, sindirim sağlığınız için önemlidir. Probiyotik, birçok gıda maddesinde bulunan bağırsaklarınız için iyi bir bakteridir. Oysa prebiyotik, iyi bakterilerin beslenmesidir. Bağırsaklarınızdaki iyi bakterilerin gelişimini uyarır. Bu nedenle prebiyotikler eşit derecede önemlidir. Prebiyotiklerin optimum gereksinimi için takviyelere bağımlı olmak zorunda değilsiniz. Size gerekli miktarda prebiyotik sağlayabilecek bazı yiyecekler vardır. Bağırsaklarınızı sağlıklı tutmak için beslenmeniz ekliyebileceğiniz bazı yiyecekler:

Soğan

Soğan bir Hint mutfağının ortak bir bileşenidir. Pişmiş ve çiğ soğan tüketebilirsiniz. Ancak çiğ soğan tüketmek size daha fazla prebiyotik sağlayacaktır. Soğan, çeşitli gıda maddeleri ile birlikte tadabileceğiniz harika bir lezzet. Çiğ soğandaki çiğ liflerin bulunması bağırsaklarınızdaki iyi bakterileri teşvik eder. Soğanlar ayrıca antienflamatuar özelliklere sahiptir ve ayrıca belirli alerjileri de tedavi edebilir. Ayrıca bağışıklık sisteminizi geliştirecek C vitamini içerir.

Sarımsak

Sarımsak bir Hint mutfağının bir diğer önemli ve ortak maddedir. Hemen hemen her Hint mutfağında sarımsak bulabilirsiniz. Sarımsak genellikle çeşitli sağlık yararları sağlayan ve ayrıca yemeğin tadını arttıran çeşitli yemeklere eklenir. Pişirmenin yanı sıra sabahın erken saatlerinde çiğ sarımsak da tüketebilirsiniz. Bir veya iki diş sarımsak alın ve bunları uygun şekilde ezin ve her sabah aç karnına bir bardak su ile tüketin. Sarımsak zararlı bakterileri öldürür ve iyi bakteri üremesini teşvik eder.

Elmalar

Bildiğiniz gibi bir elma bir gün doktoru uzak tutar. elmalar da prebiyotik yararlara sahiptir. Elmaları tükettiğinizde, vücudunuzun içindeki bütiret artar, bu da yağ asitlerinin kısa bir zinciridir. Vücudun içindeki iyi bakterileri destekler. Aynı zamanda kötü bakteri popülasyonunu azaltır. Elmalar ayrıca, sindirim, metabolizma ve kolesterol seviyelerinin artması gibi başka faydalar da sağlayacaktır. Çeşitli araştırmalar ayrıca elmanın bazı kanser riskini de azalttığını göstermektedir.

Muz

Muz da kolayca bulunabilen bir meyvedir. Kahvaltıda çoğu insan muzdan zevk alır. Vücuda çeşitli şekillerde faydalanabilecek birçok besin maddesi bakımından da zengindir. muzlar ayrıca iyi bakteri üremesi ve sindirim fonksiyonlarında iyileşme göstermiştir. Ayrıca şişkinliği de çözebilir. Prebiyotik etkiye gelince, çiğ muzlar daha faydalıdır.

Keten tohumu

Keten tohumu çok sağlıklıdır. Diyet lifi ve diğer besinlerde yüksektir. Keten tohumu iyi bakteri, bağırsak hareketi ve sindirim teşvik eder. Keten tohumu sallamak ve smoothie'lerinize veya salata sosu olarak ekleyebilirsiniz.
 


Üst