Siyah Zeytin Nedir? Siyah Zeytin Nasıl Yapılır?

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Siyah ve yeşil zeytinlerin besin değerleri neredeyse aynıdır. Siyah zeytin içindeki besinler hakkında kısa bir genel bakış için bu makaleyi gözden geçirin.

Zeytin, insanlar tarafından çağlar boyunca kullanılmış en eski yiyeceklerden bazıları arasındadır. Yunanistan'a özgü olan zeytin ağaçlarının meyveleridir. Yenilebilir meyvelerin çoğunun aksine, çok acı olan ve genellikle salamura, sirke ve lye ile kaplanmış taze zeytinleri tüketemezsiniz. Sertleştirme türü, bir dereceye kadar zeytinlerin lezzet ve dokusundan sorumludur. Lezzet, zeytin çeşidine ve ekildiği bölgeye göre de değişebilir. Yeşil ve siyah zeytinler en yaygın türleridir. Her iki türdeki besinlerin neredeyse aynı olmasına rağmen, siyah zeytinlerin biraz daha yüksek bir besin değerine sahip olduğu söylenir.

Siyah Zeytin Nedir? Siyah Zeytin Nasıl Yapılır?

Yeşil zeytinler olgunlaşmadan önce hasat edilmiş olgunlaşmamış zeytinlerdir, siyahlar ise ağaçlarda olgunlaşmasına izin verilen zeytinlerdir. Tamamen olgunlaştıklarında ve morumsu siyah rengini alırlar; bu zeytinler hasat edilir, sertleştirilir ve hem çekirdeksiz hem de çekirdeksiz formlarda paketlenir. Bazı durumlarda, yeşil zeytinler işlem sonucunda siyahlaşır; ancak eski türler çoğunlukla siyah zeytin olarak sınıflandırılır. Kara zeytinlere kıyasla yeşil türler daha sert ve yoğundur. Yeşil zeytin genellikle dolma ile çekirdeksiz formlarda bulunur. Siyah versiyonun yemek pişirmek ve süslenmek için daha sık kullanıldığı görülmüştür.

Siyah Zeytin Besin Değerleri

Yukarıda belirtildiği gibi, siyah ve yeşil zeytinlerin sunduğu beslenme arasında fazla bir fark bulamayabilirsiniz. Bununla birlikte, siyah zeytinler yeşil çeşitlerle karşılaştırıldığında daha yüksek bir yağ içeriğine sahiptir. Siyah zeytin onsu yaklaşık 30 kaloridir; ve iki gram karbonhidrat, üç gram yağ, bir gram diyet lifi ve 0.3 gram protein içerir. Aşağıdaki tablo, bir ons siyah zeytin içerisindeki besin içeriği hakkında ayrıntılı bilgi sağlayacaktır.

besindeğer
A vitamini113 IU
E vitamini0.5 mg
K vitamini0.4 mcg
Kalsiyum24 mg
Potasyum3 mg
Demir0,9 mg
Sodyum299 mg

Siyah zeytin, bazı sağlık yararları olan bitkisel besinler bakımından zengindir. Bu zeytinlerde, kötü kolesterolün düşürülmesinde faydalı olduğu söylenen iyi yağlar bulunur. Serbest radikallerle savaşabilen ve bazı hastalıkları önleyebilen bir antioksidan olan iyi bir E vitamini kaynağıdır. Dolayısıyla, siyah zeytinler diyetinize sağlıklı bir katkı olabilir. Sodyum içeriği yüksek olduğundan, her zaman orta düzeyde kullanım önerilir. Diğer zeytinlerde olduğu gibi, aç karnına aşırı miktarda siyah zeytin tüketimi sindirim sorunlarına yol açabilir. Demir glukonat içeren çeşitlerden kaçınmak daha iyi olacaktır.
 


Üst