Sütün İnanılmaz 11 Sağlık Faydası

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Süt tüketimi 7000 yıldan daha eskidir. Süt keşfetmenin ilk aşamalarında, yeterli güneş ışığı almayan bölgelere mensup insanların süt tüketmeleri gerektiği varsayılmıştır. Bu düşünce, yeterli miktarda D vitamini alamadıkları için, güneş ışığından dolayı, ek olarak süte ihtiyaçları olduğu gerçeğinden kaynaklanmaktadır. İnsanlar ilk olarak Avrupa'daki çeşitli sağlık yararları için süt içmeye başlarlar ve bu eğilim Balkanlar tarafından yayıldı. Vücudumuzu laktoz toleranslı yapan ve taze süt tüketebilen spesifik bir gen var.

Antik çağlarda, süt bir lüks olarak kabul edildi ve sadece telif hakkı içindi. Bu uygulama Mısır'da popülerdi. Koyun ve inekler, süt verme kabiliyetlerinden dolayı çok değerli mallara sahipti. Pasteur adlı bir Fransız mikrobiyolog aslında pastörizasyon kavramını ortaya koydu. Pastörizasyon temel olarak sütün tüketilmesini güvenli kılmak için yapılan işlemdir. Bu, sütün belirli bir sıcaklığa, belirli bir süre için ısıtılmasını ve içindeki zararlı bakterilerin öldürülmesini sağlar. Günümüzde bu işlem makineler tarafından gerçekleştirilmektedir. Süt aynı zamanda temel besinlerle doludur.

Bugün, küçük çocuklardan yetişkinlere, yaşlılara en az günde bir bardak süt içilmesi tavsiye edilir. Süt hayati bir D vitamini ve kalsiyum kaynağı olarak kabul edilir. Süt, 3.2 g'a kadar protein, 4.8 g karbonhidrat, 3.3 g yağ, 0.08 g omega 3 ve 0.12 g omega6 içerir. Bu, tam yağlı sütün besinsel bileşimidir.

Sütte bulunan besinleri sağlamak için geleneksel olarak hazırlanan birçok ikame vardır. Bununla birlikte, süt bu besinlerin doğal bir kaynağıdır ve yan etkilerden çok daha fazla fayda sağlayacaktır.

Sütün çok yönlü kullanımları ve faydaları vardır, ve içmenin en iyi yolu ya süt kullanarak bir meyve sallamak yapmak ya da olduğu gibi içmektir - ayrıca lezzet ve sağlık için ek faydalar için birkaç bar koyu çikolata ekleyebilirsiniz. .

Sütün İnanılmaz 11 Sağlık Faydası

1. Güçlü Kemikler


Hareketsiz olmak, kötü duruşlar, sağlıksız yiyecekler yemek, kemik yoğunluğu kaybına bağlı belirtilerinin gelişmesine yol açabilecek faktörlerdir. Bir bardak tam yağlı süt için 113 mg içerir. Bu kemik hasarını ve bozulmasını önlemeye yardımcı olmak için son derece iyi bir miktardır. Genellikle en yüksek kalsiyum kaynağı olarak kabul edilir.

2. Vitamin ve Mineral Kaynağı

İhtiyacımız olan tüm gerekli vitamin ve mineralleri içeren bir süper besindir. Beyin ve DNA sağlığı için gerekli olan yüksek miktarda B12 vitamini içerir. Ayrıca, vücudun enerjik kalmasına yardımcı olduğu bilinen hayati bir Riboflavin kaynağıdır. Aynı zamanda doku ve hücrelerin onarımı için faydalı olan fosfor içerir.

3. Gevşetici

Sinirleri sakinleştirir ve zihni yatıştırır. Vazodilatörler görevi gören potasyum ve magnezyum içerir . Aynı zamanda PM ve kramp semptomlarını hafifletmeye yardımcı olur. Bir bardak ılık süt, vücudu sakinleştirmeye ve kasları ağrımaya yardımcı olur. Ayrıca daha hızlı uykuya dalmanıza yardımcı olur.

4. Protein Zengin

Yüz gram porsiyon tam yağlı süt 3.2 g protein içerir. Vücut protein olmadan yaşayamaz. Protein vücudun her şeyi yapmasına yardımcı olur. Vücudun enzim üretmesine, kas yapmasına, kıkırdak yapmasına ve cilt dokuları geliştirmesine yardımcı olan makro besinlerdir. Aynı zamanda vücuttaki hormonları yapmanıza yardımcı olur.

5. Kilo Kaybı

Vücudunuz hala açmış gibi hissetmeye başladığında daha fazla kalorili yiyecekler yemeye meyilliyiz. Bir torba cips ya da bir bar çikolata almak daha zararlıdır ve kilo kaybını önleme olasılığı yüksektir. İşlenmiş atıştırmalıklar yerine bir bardak süt tercih etmek daha iyi bir seçimdir. Sizi tam ve enerji seviyenizi yüksek tutmanıza yardımcı olur.

6. Mide Ekşimesi Yatıştırır

Asitli veya baharatlı yiyecekler yemek, mide ekşimesi yerleşene kadar eğlencelidir. Soğuk sütün bunun bir çaresi olduğu söylenir. Bunun serinliği ve dokusu, asitin neden olduğu yanma hissinin sakinleşmesine yardımcı olacaktır. Bu konuda en iyi süt türü yağsız yağsız süttür.

7. Göz Çevresindeki Koyu Halkaların Görünümünü Azaltır

Uyku veya stres eksikliği, koyu renkli halkalar oluşmasına neden olabilir. Nemlendirici ve yatıştırıcı özelliklere sahip olduğundan uyku yoksunluğunun gözleriniz üzerindeki etkilerini azaltmaya yardımcı olur. Pamuk topları veya pamuk turlarını soğuk süte batırabilir ve soğukluğunu yitirinceye kadar gözlerinin üzerinde tutabilirsiniz. Bu hemen göz çevresindeki şişliği azaltacaktır.

8. Sağlıklı Cildi Teşvik Etmeye Yardımcı Olur.

Süt enzimleri içerdiğini iddia eden birçok DIY ve cilt bakım ürünü var. Bunun nedeni, sütün cildinizi nemlendirmeye ve etkili bir şekilde beslemesine yardımcı olabilir. Herhangi bir yüz maskesine eklemek, yararlarını sonuna kadar kullanmanıza yardımcı olur. Sütte banyo yapmak için kullanılan eski Mısır telif, pürüzsüz ve parlak cildini korur. Her gün 2 bardaktan fazla süt içmek cildiniz için bir içecek gibi olacak ve yumuşak ve genç görünecek.

9. Sağlıklı Yağların Kaynağı

Tereyağı ve peynir çıkarmak için kaynak. İçinde bulunan yağlar sağlıklıdır ve kemikleri sağlıklı ve güçlü tutmak için gereklidir.

10. Elektrolit Değiştirme

Elektrolitler, besinlerin vücudun her yerine taşınmasına yardımcı olduklarından önemlidir. Çalışırken veya yorucu bir iş yaparken terliyoruz ve potasyum ve sodyum gibi elektrolitleri kaybediyoruz . Bu bileşenleri geri yüklememize yardımcı olabilir. Elektrolit ihtiyacının karşılanmasına ve sinir iletiminin arttırılmasına yardımcı olacaktır.

11. Vücudunuzu Nemlendirmeye Yardımcı Olur

Önemli miktarda su molekülü içerir ve vücudun nemli kalmasına yardımcı olabilir. Ayrıca yağ içeriği de vücudun kurumasına yardımcı olur. İyi nemlendirilmiş bir vücut en sağlıklı vücuttur. Dehidrasyon çok tehlikelidir ve ayrıca ölümcül olduğu kanıtlanabilir. Çoğu insan içme suyunu ihmal etme eğilimindedir ve süt içmeyi tercih eder.

Sonuç

Sütün sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürmesine yardımcı olan birçok yararı vardır. Aynı zamanda kalp sağlığı için iyidir ve dişleri güçlendirir. En iyi seçenek organik süt veya otla beslenen ineklerden gelen sütü içmektir. Çocukların diyetlerine süt eklenmesi de erken yaşlarda bağışıklık ve güç kazanmada faydalıdır.
 


Üst