Yüksek Enerji Arttırıcı Gıdaları

Kadinpost

Administrator
Yönetici
#1

Kendinizi her zaman zayıf ve yorgun hissederseniz, bu temel besin maddelerinin yetersiz alınmasının bir nedeni olabilir. Günlük beslenmenize yüksek enerjili gıda maddelerini dahil edin ve farkı görün.

Yüksek enerjili gıdaların rolü, vücudumuza günlük aktiviteleri gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan enerjiyi sağlamaktır. Karmaşık karbonhidratlar, proteinler, vitaminler, mineraller bakımından zengin ve şekeri, kolesterolü ve yağları düşük olan besinler vücut için enerji arttırıcı görevi görür. Kompleks karbonhidratlar vücuda uzun ömürlü enerji sağlar.

Protein yalnızca enerjinin salınmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda karbonhidratlar mevcut olmadığında yedek bir enerji sağlayıcısı olarak da işlev görür. Muz, yumurta ve fındık, diyete kolayca dahil edilebilecek enerji artırıcı yiyeceklerdir.

Sağlıklı Enerji Arttırıcı Gıdalar

Kepekli Tahıllar

Karmaşık karbonhidratlar olarak, tahıllar sporcular için en iyi enerji kaynağıdır. Dahası, tam tahıllı gıdalar yüksek miktarda lif ve antioksidan içerir ve böylece çeşitli sağlık problemlerini önler.

Kepekli tahıllar yavaş yavaş siner ve bu nedenle size uzun ömürlü enerji seviyeleri sağlar. EgCereals, tam tahıllı ekmek, kahverengi pirinç, kinoa, yulaf ve makarna.

Bakliyat

Baklagillerin önemli özelliklerinden biri glisemik indeksleri düşüktür ve bu nedenle diyabetik hastalar için idealdir. Bunlar mükemmel kompleks karbonhidrat kaynaklarıdır.

Vücuttaki kötü kolesterolü emer ve sağlıklı bir kolesterol seviyesinin korunmasına yardımcı olurlar. Baklagiller, vücudun ihtiyaç duyduğu, potasyum, magnezyum, kalsiyum ve demir içeren zengin mineral kaynaklarıdır. Örneğin Kuru fasulye, mercimek, nohut ve barbunya fasulyesi.

Sebzeler ve meyveler

Sebzeleri pişirirken, besinlerini korumak için buğulamayı veya mikrodalgayı deneyin. Pancar, havuç, lahana gibi sebzeler maksimum sağlık yararları için çiğ halde tüketilebilir. Kilo vermeye çalışıyorsanız, yapraklı sebzeler yararlıdır.

Lahana, brokoli ve ıspanak gibi sebzeler besin ve enerji bakımından yüksektir. Portakal gibi meyveler C vitamini bakımından yüksektir, bu da yorgunluğu gidermeye yardımcı olur. Örn: Elma, muz, armut, narenciye, üzüm, avokado, ıspanak, patates, havuç ve patates.

Günlük Ürünler

Süt ürünleri vücut için en önemli diyet kalsiyum kaynaklarıdır. Onların alımı, toplam kalori veya yağ alımını önemli ölçüde arttırmadan enerji seviyelerini yükseltir. Örneğin Süt, az yağlı peynir, az yağlı yoğurt ve yağsız süt smoothies.

Kuruyemiş ve Tohumlar

Fındık ve tohumlar, vücut için harika bir enerji kaynağı olarak işlev gören proteinler, vitaminler, mineraller, antioksidanlar ve sağlıklı yağlarla yüklenir.

Bu fındık ve tohumların bir avuçta atıştırılması sizi enerji seviyenizi yükselterek daha uzun süre doyurur. Badem, ceviz, ceviz, kaju, soya fasulyesi, ayçiçeği tohumu, susam ve Keten tohumu.

Vegan Olmayan Gıdalar

Sebze olmayanlar, özellikle bitkilerde bulunmayan B12 vitamini bakımından zengin protein ve vitamin kaynaklarına sahiptir. Hayvansal kaynaklardan elde edilen proteinler vücut için elzem olsa da, makul miktarlarda tüketilmeleri gerekir.

Kırmızı et, kalp hastalıklarına yol açabilecek yüksek miktarda doymuş yağ içerir. Beyaz etin yağ oranı düşüktür ve iyi bir protein, vitamin ve mineral kaynağıdır. Örneğin, Balık, Et, Tavuk, Kuzu, Domuz, Hindi, Dana, Sığır Eti ve Kabuklu Deniz Ürünleri.

Enerji arttırıcı gıdalar

Bisküvi, kek, tatlı, yumurta, bakliyat, fıstık ezmesi, bezelye ve jambon çorbası, kepekli çörek, meyve suları, yüksek protein enerji çubukları, çorbalar, vb. Harika enerji kaynaklarıdır. Diyetinizi doğru şekilde tamamlamak için ölçülü olun.

Vücudumuz, bu gıda maddelerinde depolanan enerjiyi, vücudumuz tarafından kullanılabilecek bir enerjiye dönüştürür. Bu yüzden, bir gıda maddesinde mevcut olan kalorilerden bahsettiğimizde, bu aslında o gıdada depolanan enerji miktarıdır.

Böylece, kalorisi yüksek yiyeceklerin çok büyük bir enerji kaynağı olduğunu söyleyebiliriz. Ancak, enerji sağlayan yiyeceklerin tümü vücut için faydalı değildir. Şeker içerenler gibi birçok yüksek kalorili yiyecekler, kısa bir süre dayanan enerji sağlar.

Üstelik bu tür yiyeceklerin sağladığı kaloriler, yağlara dönüştürüldüğü için sağlıksızdır. Ancak, kalorisi düşük olan ve herhangi bir sağlık sorunu yaşamadan günlük işleri başarmak için yeterli enerji sağlayan birçok yiyecek vardır. Bu nedenle sağlıklı bir diyet için düşük kalorili yiyeceklere güvenilmeli.

- Üzüm

- Havuç

- Patates

Besleyici bir diyet, sağlıklı bir yaşam için anahtardır, ancak bunun dışında stresi ve yorgunluğu gidermek için düzenli olarak egzersiz yapmalısınız. Bu nedenle sağlıklı ve dengeli bir diyet yapın ve formda ve sağlıklı kalmak için aktif olun.
 


Üst